۲۳ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۲۷

حجت الاسلام غلامی:

حرکت به سوی اهداف قیام کربلا باید در پرتو ولایت باشد

حرکت به سوی اهداف قیام کربلا باید در پرتو ولایت باشد

ورامین - خبرگزاری مهر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین با بیان اهمیت درک صحیح حادثه کربلا و اهداف امام حسین(ع) گفت: باید در پرتو ولایت به سوی اهداف قیام کربلا و عاشورا حرکت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا غلامی که به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ورامین سخن می گفت، با بررسی نکاتی در باب زیارت اربعین تصریح کرد: نکته اول دقت و توجه به معانی دعاها و زیارتها از جمله زیارت اربعین است و نکته دوم در این راستا توجه به جایگاه بلند و رفیع سید الشهدا(ع) در زیارت اربعین است، جملات نبی اکرم(ص) در مورد اباعبدالله(ع) بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: نکته سوم توجه به اهداف بلند امام حسین(ع) است که دین و دینمداری و احیای ارزشهای دینی است، امام حسین(ع) جان خود را در کربلا عطا کرد تا مردم از ضلالت و گمراهی نجات یابند، دقت کنید به دلیل همین نادانی و ضلالت بود که مردمی که ظاهر دین را داشتند، نماز می خواندند اما از اصل دین فاصله گرفته بودند در برابر امام حسین(ع) ایستادند، به اهداف ابا عبدالله دقت کنید، امام رفت که دین را زنده کند و مردم را از فتنه ها و انحراف ها رهایی بخشد.

حجت الاسلام غلامی بیان داشت: حال پسندیده نیست ما بعد از سالیان سال بیاییم و در عزاداریها از اصل حادثه کربلا منحرف شویم، بلکه باید در پرتو ولایت به سوی اهداف قیام کربلا حرکت کنیم، فقط حضور در مجلس عزاداری نیست که اهمیت دارد بلکه دلدادگی اهمیت دارد، حسینی بودن یعنی به دنبال معروف رفتن و از منکر پرهیز کردن و این منطق حسین(ع) است.

وی نکته چهارم زیارت اربعین را بررسی شخصیت افرادی که در کربلا حضور داشتند دانست و گفت: به کربلا بنگرید و ببینید خوبان و یاران ابی عبدالله(ع) چه منطقی داشتند و آنهایی که در برابر امام ایستاده اند چه انحرافاتی داشتند، آسیب شناسی کنید، جامعه ما امروز به این آسیب شناسی نیاز دارد، نکند خدای ناکرده همان آسیبها در زندگی ما و تکایای ما و هیئتهای ما اجرا شوند و غافل باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین ادامه داد: آنهایی که دنیا طلب بودند، دین را به دنیا فروختند، دین را به دلیل زندگی چند روزه از دست دادند، دنبال نفاق و شقاق رفتند در برابر امام حسین(ع) ایستادند.

وی تصریح کرد: نکته پنجم در باب زیارت اربعین اعلام موضع کردن است و اینکه عملا و واقعا در خط و مسیر ابی عبدالله حرکت کنیم، دوست داشتن سیدالشهدا(ع) نباید تنها تا جایی باشد که به مال و زندگی و جان ما آسیب نرسد، باید در عمل ثابت کنیم عاشق اباعبدالله هستیم و فکر و ذهن و روح ما بر اساس تعالیم آن حضرت تنظیم شده است.

کد خبر 1508719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha