۳ بهمن ۱۳۹۰، ۱۳:۵۶

شماره جدید "24" ویژه جشنواره فجر منتشر شد

شماره جدید "24" ویژه جشنواره فجر منتشر شد

بیست و چهارمین شماره‌ مجله‌ی "24" با مطالبی جذاب و خواندنی ویژه‌ دو سالگی مجله و‌ سی‌امین جشنواره‌ فیلم فجر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عکس روی جلد این شماره به تصاویری متفاوت از حبیب رضایی در کنار لوگوی "24" اختصاص یافته است.

در این شماره به مناسبت دو سالگی مجله از پنجاه فیلمساز سرشناس ایرانی خواسته شده 10 فیلم عمر خود را انتخاب کنند. این نظرسنجی که برای دومین بار در تاریخ مطبوعات سه دهه‌ی اخیر انجام شده شامل آثار ایرانی و خارجی می‌شود و نسل‌های مختلفی از فیلمسازان ایرانی در آن مشارکت کرده‌اند.

در این شماره‌ ویژه از منتقدان سینمای ایران هم خواسته شده به این سئوال پاسخ دهند که چه فیلمی را بیشتر از هر فیلم دیگری در عمر خود تماشا کرده‌اند. منتقدان علاوه بر انتخاب فیلم‌ها، یادداشت‌هایی هم درباره‌ی آثار انتخابی‌شان نوشته‌اند. مجید اسلامی، امیر پوریا، بهروز تورانی، نغمه ثمینی، خسرو دهقان، حمیدرضا صدر، جواد طوسی، هوشنگ گلمکانی و سعید عقیقی برخی از منتقدانی هستند که در این بخش از مجله درباره‌ی فیلم‌های دوست‌داشتنی‌شان نوشته‌اند. پشت صحنه‌ی عکس‌های روی جلد "24" و مسابقه‌ی سینمایی هم از دیگر بخش‌های صفحات ویژه‌ی دو سالگی مجله است.

در صفحات ویژه‌ جشنواره‌‌ی فیلم فجر مهم‌ترین فیلم‌های راه یافته به مسابقه‌ی سینمای ایران مرور شده‌اند. در این بخش از مجله علاوه بر مشخصات فیلم‌ها، کنجکاوی‌ها و گمانه‌زنی‌هایی که در مورد آنها وجود دارد شرح داده شده است. "24" به مناسبت جشنواره یک منوی پیشنهادی هم منتشر کرده که منتقدان در آن از پیش‌بینی‌های خود درباره‌ی فیلم‌های حاضر در جشنواره نوشته‌اند.

صفحات گفت و گوی ماه این شماره هم به مصاحبه‌ا‌ی مفصل با ترانه‌ علیدوستی اختصاص یافته است. علیدوستی در این مصاحبه کارنامه‌ بازیگری‌اش‌ را مرور کرده و از معیارهایش برای انتخاب نقش‌های اخیرش گفته است.

در بخش سینمای دنیای این شماره علاوه بر مرور اخبار سینمایی و فیلم‌های روی پرده، مجموعه مطالبی درباره‌ فیلم "خدمتکار" منتشر شده است. 

پرونده‌ی صفحات تلویزیون به سریال "تا ثریا" اختصاص یافته و در آن با سیروس مقدم و آزیتا حاجیان گفت و گو شده است. در بخش کارگاه هم محسن تنابنده، خسرو معصومی و سعید سعدی از نحوه‌ی ورودشان به سینما گفته‌اند. جدید‌ترین قسمت آموزش رایگان نوشتن نقد فیلم و گفت و با سعید عقیقی درباره‌ی آسیب‌های نقد فیلم از دیگر مطالب این بخش از بیست و چهارمین شماره‌ی مجله 24 است.
 

کد خبر 1515703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha