۹ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۳۱

در گفتگو با مهر عنوان شد: دشمنان بدنبال تضعیف مسلمانان هستند/"گفتمان مشترک" هدف وحدت اسلامی است

در گفتگو با مهر عنوان شد: دشمنان بدنبال تضعیف مسلمانان هستند/"گفتمان مشترک" هدف وحدت اسلامی است

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان با تکیه بر رسانه‎های خود بدنبال تفرقه افکنی میان مسلمانان و در نتیجه به جان هم انداختن آنها هستند گفت: هدف آنها تضعیف قدرت مسلمانان است.

سیدعماد حسینی نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی درباره وحدت مسلمانان به خبرنگار مهر گفت: دین مبین اسلام با توجه به وسعت و کرامتی که دارد از مذاهب و فرق مختلف بویژه دو مذهب عمده شیعه و سنی تشکیل شده است. اشتراکات این مذاهب بیش از 98 درصد است و تنها 2درصد، آن هم نه در محتوا و کلیات بلکه در بعضی مسائل شرعی و احکام با هم اختلاف دارند که خیلی خیلی جزئی است.

وی افزود: وحت اسلامی به معنای یکی شدن این مذاهب نیست بلکه همگرایی زیر لوای پرچم اسلام، حول مشترکات مذهبی اسلام از جمله قرآن و پیامبر اسلام(ص) است. تبدیل به یک گفتمان مشترک وحدتزا در فرق مختلف اسلامی از اهداف هفته وحدت و یکپارچگی مسلمانان است. در قانون اساسی هم هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی گذاشته نشده و همه از آزادیهای مدنی برخوردارند و در کنار یکدیگر زندگی می‎کنند.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه چه کسانی در ایجاد تفرقه بین مسلمین تلاش می‎کنند و منظور آنها از تفرقه افکنی چیست اظهار داشت: دشمنان همان استکبار و صهیونیسم جهانی و نظام سرمایه‎داری است که از رشد روز افزون دایره اسلام گرایی در دنیا هراس دارند، چرا که منافع آنها با وحدت مسلمانان به خطر می‎افتد.

وی گفت: چنانچه مشکلات برادران اهل تسنن مردم غزه، ایران شیعی را به حمایت از آنها واداشته، این همان چیزی است که مورد خشم و عصبانیت صهیونیسم جهانی است. بنابراین دشمنان با تکیه بر رسانه‎های خود بدنبال تفرقه افکنیو در نتیجه به جان هم انداختن آنها و تضعیف قدرت مسلمانان هستند.

کد خبر 1520098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha