۹ بهمن ۱۳۸۳، ۹:۳۰

آيت الله معرفت : اسلام فراتر از انسان متعبد، انسان متفكر مي‌خواهد

آ يت الله معرفت در محفل انس با قرآن كه در مدرسه علميه الهادي برگزار شد گفت : هر ديني انسان متعبد مي‌خواهد اما اسلام فراتر از انسان متعبد، انسان متفكر مي‌خواهد .

به گزارش گروه دين و انديشه "مهر" به نقل از پايگاه اطلاع رساني رسا، آيت الله معرفت در محفل اُنس با قرآن مدرسه علميه الهادي با ذكر آياتي از كلام‌ الله مجيد كه انسان را به انجام عبادات از روي آگاهي توصيه كرده است، گفت : اسلام، مسلمان را به عنوان يك انسان متفكر مي‌طلبد، هر ديني انسان متعبد مي‌خواهد اما اسلام فراتر از انسان متعبد، انسان متفكر مي‌خواهد.

وي با بيان اين مطلب به طلاب توصيه كرد : وقتي فكر مي‌كنيد و در مسايل مي‌انديشيد بايد اين انديشه شما از قرآن و بيانات پيغمبر (ص ) نشأت بگيرد.

آيت الله معرفت در پاسخ به عده ‌اي از اهل تسنن كه وظيفه‌اي را كه خدا بر عهده پيامبر در مورد تبيين و تفسير قرآن نهاده است، كمرنگ مي‌‌دانند، گفت : پيامبر به يكسري از اصحاب خاص خود روخواني، تفسير و روش اخذ احكام از آيات قرآن را مي‌آموختند.

وي افزود : حدود ده هزار روايت از امام صادق (ع) و با واسطه از زبان پيامبر (ص) در مورد تفسير آيات داريم كه اين خود نمايانگر بطلان حرف افرادي است كه پيامبر (ص) را در امر تفسير و تبيين قرآن ضعيف مي‌دانند.

در ادامه اين محفل، شعاعي قاري بين‌المللي، آياتي از كلام الله مجيد را قرائت و چند خاطره قرآني ذكر كرد و هنرنمايي قرآني حافظ نوجوان قرآن، آقاي سليمان‌پور پايان‌‌ بخش اين مراسم بود.

در حاشيه اين محفل قرآني، نمايشگاهي از انواع كتب و نرم‌ افزارهاي قرآني در مدرسه الهادي برگزار شد.

کد خبر 152708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha