۱۸ فروردین ۱۳۹۱، ۱۵:۴۶

موسوی زاده به مهر خبر داد :

نخستین اتوبوس آمبولانس زنجان به بهره برداری رسید

نخستین اتوبوس آمبولانس زنجان به بهره برداری رسید

زنجان -خبرگزاری مهر: رئیس اورژانس استان زنجان از ورود نخستین اتوبوس آمبولانس زنجان در 18 فروردین ماه خبر داد و گفت: این اتوبوس آمبولانس دارای 18 تخت است .

دکتر رضا موسوی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اورژانس استان زنجان از 25 اسفندماه تا 14 فرردین ماه 824 مورد ماموریت انجام  داده و بدین ترتیب باید گفت روزانه 44 مورد ماموریت انجام گرفته است .

وی اظهار داشت: ماموریتهای انجام شده در ایام نوروز 23 مورد  نسبت به سال گذشته افزایش داشته است .

رئیس اورژانس زنجان گفت : در بحث تصادفات شهری 37 درصد کاهش و در تصادافات جاده ای 12 درصد کاهش وجود داشته است.

موسوی زاده تاکید کرد: در ایام نوروز در کل استان زنجان 28 مورد زایمان توسط اورژانس صورت گرفته  که از این تعداد 6 مورد در شهرستان زنجان بوده است .

وی افزود: این آمبولانس در مواقع بحرانی و زلزله بسیار کاربرد دارد و همزمان 18 مصدوم را به بیمارستان انتقال می دهد .  

رئیس اورژانس استان زنجان، گفت:  در تعطیلات نوروز امسال 285 مورد ماموریت تصادفاتی توسط امدادگران اورژانس در محورهای مواصلاتی این استان صورت گرفت.
  
موسوی زاده  مجموع ماموریت های انجام گرفته اورژانس استان از آغاز تعطیلات نوروزی تا 13 فروردین ماه سال جاری را یک هزار و 370 مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد یکهزار و 85 موردغیر تصادفی شامل سکته های قلبی، مغزی ، مشکلات تنفسی و غیره امداد رسانی شده است.

وی، افزود: طی این مدت تعداد فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای شش نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 66 درصد کاهش نشان می دهد.
 
رئیس اورژانس استان زنجان، با اشاره به اینکه 70 دستگاه آمبولانس پیش بیمارستانی (115 ) با پنج هزار و 61 نفر ساعت طی این ایام به جامعه هدف و بیماران خدمات رسانی کردند، گفت: اورژانس استان با همکاری دستگاههای مسوول امدادر رسانی مناسبی را انجام دادند.
 
 
کد خبر 1569833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha