۱۹ فروردین ۱۳۹۱، ۱۲:۵۳

داودی با مهر عنوان کرد:

فقدان حجاب عامل تخریب نهاد خانواده است/ لزوم فرهنگ سازی ارزشهای اسلامی

فقدان حجاب عامل تخریب نهاد خانواده است/ لزوم فرهنگ سازی ارزشهای اسلامی

رشت - خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرستان رودبار گفت: فقدان حجاب باعث انهدام و اضمحلال نهاد خانواده می شود.

حجت الاسلام مسعود داودی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه حجاب اسلامی بر گسترش امنیت اجتماعی بسیار موثر است، افزود: ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه، جلوگیری از تهییج و تحریک جنسی و خنثی کردن لذایذ نفسانی، کاهش چشمگیر مفاسد فردی و اجتماعی در جامعه، حفظ و استیفای نیروی کار در سطح جامعه اسلامی از مزیتهای برجسته حجاب است.

وی اظهار داشت: حضور معنوی زنان و مردان در محیط اجتماعی، حفظ ارزشهای انسانی مانند عفت، حیا و متانت در جامعه، مصونیت زنان در همه زمانها و مکانها، سلامت و زیبایی موقعیت اجتماعی و فرهنگی مردان و زنان جامعه اسلامی و هدایت، کنترل و بهره مندی صحیح از امیال و غرایز انسانی از دیگر آثار حجاب و عفاف است.

امام جمعه رودبارهمچنین به مقوله تهاجم فرهنگی غرب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: مبارزه با حجاب و از بین بردن امنیت اجتماعی یکی ازجنبه های مهم تهاجم فرهنگی غربی هاست.

وی تاکید کرد: حفظ حجاب و امنیت اجتماعی و درک رابطه مستقیم و عمیق این دو مقوله، راهکارها و فواید بسیار ارزشمندی را برای مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب ارائه می دهند.

داودی با بیان اینکه حفظ حجاب باعث ایجاد امنیت اجتماعی فراگیر می شود، اظهار داشت: زن مظهر ظرافت و جمال آفرینش است، اصلاح جامعه درگرو تقوای زن و محیط خانواده کلاس درس اوست.

وی گفت: حجاب و پوشش برای بانوان به ویژه حجاب برتر یعنی چادر٬ توجه به حریم عفاف و حراست آن از اصیل ترین سنگر زنان و از مهمترین، عمیق ترین و سودمندترین قانون الزامی آفرینش برای آنها و جامعه است.

امام جمعه رودبار یادآور شد: تمام ابزارهای فرهنگ ساز از قبیل کتاب، مطبوعات و صدا و سیما باید به ترویج ارزشهای اسلامی که یکی از بارزترین آنها رعایت حجاب است، بیشتر بپردازند.

کد خبر 1570401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha