۲۰ فروردین ۱۳۹۱، ۱۵:۲۴

اخبار کوتاه قم/

برگزاری آزمون آمادگی سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران

برگزاری آزمون آمادگی سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران

قم - خبرگزاری مهر:‌ برگزاری آزمون آمادگی سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران، رونمایی از تولیدات رسانه ای دفتر تبلیغات اسلامی، برگزاری همایش عوارض پیشگیری از سالمندی و تولد هزار و 3 نوزاد از ابتدای فروردین ماه از عناوین اخبار کوتاه قم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر اساتید حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: با توجه به اتمام فرصت به‌کارگیری اساتید با مدرک تحصیلی سطح دو، مدیریت اساتید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به منظور پشتبانی و اهتمام به ادامه همکاری اساتید در مدارس علمیه طی دوسال اقدام به برگزاری آزمون آمادگی سطح سه کرد.

زینب طالبی با بیان اینکه آزمون آمادگی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران در سال جاری در 19 فروردین‌ماه برگزار شد، ادامه داد: این آزمون شامل تمام منابع درسی آزمون سطح سه می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی‌های مقدماتی اساتید برای حضور در آزمون آمادگی سطح سه،‌ اظهار داشت:‌ این آزمون آزمایشی پس از ارسال سی دی منابع آزمون برگزار شد تا اساتید وضعیت علمی خود را مورد بررسی قرار دهند و طی فرصت باقیمانده تا آزمون اصلی
زمینه موفقیت را فراهم کنند.

شرکت 700 نفر در آزمون آمادگی سطح سه

مدیر اساتید حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به شرکت حدود 700 نفر در این طرح اظهار داشت: بیش از 90 درصد این افراد را اساتید و 10 درصد باقی‌مانده را کادر مدارس علمیه تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: آزمون سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران 22 اردیبهشت ‌ماه همزمان در مراکز آزمون سراسر کشور برگزار خواهد شد

رونمایی از تولیدات رسانه ای دفتر تبلیغات اسلامی

سرپرست اداره کل روابط عمومی واموربین الملل دفتر تبلیغات اسلامی  بیان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان عضو ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی سراسرکشور، یادواره شهدای روحانی اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی را درسال جاری در دستورکارخود قرارداده است و در این راستا تصمیم به ساخت کلیپ زندگی شهدای روحانی شاخص کرده که دراولین اقدام، کلیپ زندگی شهید حجت الاسلام و المسلمین عبدالله میثمی را تحت عنوان کیمیاگرآماده کرده است که طی جلسه ای از آن رونمایی خواهد شد. 

سلمان رمضانی افزود:  اداره کل روابط عمومی واموربین الملل دفتر تبلیغات اسلامی همچنین تصمیم دارد تا هریک از برنامه ها و نشست های تخصصی که در بخش های مختلف این دفتر برگزار می شود را با رویکرد جدید رسانه ای برای استفاده مبلغین، پژوهشگران، دانشجویان وخانواده ها در اختیار آن ها قرار دهد.

رمضانی گفت: باتوجه به تغییرریاست دفترتبلیغات اسلامی و تغییرات ساختاری ومحتوایی که در بدنه دفتر صورت پذیرفته است و با عنایت به گذشت زمان زیادی از ساخت فیلم مستند معرفی دفتر و لزوم به روزکردن اطلاعات آن تصمیم گرفته شده است که فیلم های مستند معرفی دفتر تبلیغات اسلامی و آشنایی با سامانه مطبوعاتی آماده شود تا دراین جلسه از آن رونمایی شود.

لازم به ذکر است رونمایی از 7 تولید رسانه ای دفتر تبلیغات اسلامی روز دوشنبه 21 فروردین ماه سال جاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمدواعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی در سالن جلسات حوزه ریاست این دفتر واقع در ساختمان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می شود. 

برگزاری همایش عوارض پیشگیری از سالمندی

در ابتدای این همایش که فرماندهان، مدیران، پایوران و سربازان حضور داشتند معاون بهداشت و درمان سپاه علی بن ابی طالب(ع) با اشاره به شعار امسال هفته سلامت با عنوان "زندگی سالم، طول عمر بیشتر" اظهار داشت: هجدهم تا بیست و چهارم فروردین هر سال به عنوان هفته سلامت در جهان مطرح است و همه ساله نیز طرح‌هایی در راستای تحقق این شعار برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

رضا فقیهی افزود: معاونت بهداشت و درمان سپاه علی بن ابیطالب(ع) نیز در راستای همین امر، در این هفته با دعوت از یکی از محققان و پژوهشگران علوم پزشکی به دنبال آشنایی هر چه بیشتر کارکنان با زندگی دوران سالمندی است.

در ادامه کریمی به عنوان محقق و پژوهشگر علوم پزشکی گفت: جمعیت کل سالمندان در جهان 650 میلیون نفر است که 60 درصد آنان در کشورهای در حال توسعه هستند و در آینده زمانی 20 سال، این میزان به80 درصد خواهد رسید.همه باید در راستای تحقق شعار سال تلاش کنیم

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) در صبحگاه مشترک سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به عملکرد سپاه استان قم در سال گذشته اظهار داشت: اقدامات لشکر عملیاتی 17 علی بن ابیطالب(ع) در مقابله و مبارزه با گروهک معاند پژاک و استقرار این لشکر در مناطق عملیاتی شمال غرب کشور در سال 1390 برگ زرینی در تاریخ پر افتخار سپاه علی بن ابیطالب(ع) است.

مهدی مهدوی نژاد اظهار داشت: باید با همت و تلاش مضاعف به دنبال اجرای برنامه‌ها و ماموریت‌های پیش رو باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر انقلاب با عنوان سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" گفت: هر نهاد و سازمانی بر اساس رسالت اصلی خود باید در راستای تحقق شعار سال 1391 تلاش و کوشش کند تا این شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" عملیاتی شود.

از ابتدای فرودین هزار و 3 نوزاد در قم متولد شده اند

ساعاتی پس از تحویل سال در ساعت 10 و 55 دقیقه صبح روز سه شنبه اول فروردین ماه در بیمارستان حضرت والیعصر (عج)اولین نوزاد با جنسیت دختر متولد شده است.

نام ریحانه برای این نوزاد انتخاب و شناسنامه وی صادر و تحویل شده است.

گفتنی است از ابتدای فروردین ماه سال 91 تا کنون تعداد هزار و 3  نوزاد در استان قم متولد شدند که از این تعداد 500 پسر و 503 نفر متولدان دختر هستند.

در سال 1390 تعداد 21هزار و 80 نفر در استان قم متولد شده اند که نسبت به سال قبل آن 2 و 78 درصد افزایش داشته است.

نام های فاطمه و امیرعلی بیشترین نامگذاری پسران و دختران با فراوانی هزار و 196 مورد بوده است و 666 مورد در بین خانواده های قمی به ثبت رسیده است.

نام ریحانه نیز چهارمین نام دختر در بین اسامی محبوب منتخب دختران استان در سال 1390 بوده است

کد خبر 1571558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha