۲۲ فروردین ۱۳۹۱، ۱۸:۵۴

آخرین اخبار اسپانیا/

کاهش 10 میلیارد یورویی خدمات رفاهی/ اعتصاب خلبانان سبب لغو 150 پرواز شد

کاهش 10 میلیارد یورویی خدمات رفاهی/ اعتصاب خلبانان سبب لغو 150 پرواز شد

تصمیم دولت اسپانیا برای کاهش 10 میلیارد یورویی خدمات رفاهی و آموزشی و اعتصاب خلبانان اسپانیایی و لغو 150 پرواز از جمله آخرین اخبار این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، دولت اسپانیا روز گذشته اعلام کرد درصدد کاهش هزینه های 10 میلیارد یورویی (13 میلیارد دلاری) در زمینه خدمات بهداشتی و آموزشی است.

دولت اسپانیا هدف خود از کاهش خدمات رفاهی را کاهش کسری بودجه به میزان سه درصد رشد تولید داخلی در سال 2013 عنوان کرده است.

همزمان با تصمیم دولت اسپانیا برای تصویب دور جدیدی از طرح های ریاضت اقتصادی، اعتصاب اتحادیه خلبانان اسپانیایی در اعتراض به طرح شرکت هواپیمایی "ایبریا" برای تاسیس یک شرکت حمل و نقل هوایی با هزینه کمتر سبب لغو 150 پرواز شد.

پیش بینی می شود که تصمیم اتحادیه خلبانان اسپانیایی برای دور جدیدی از اعتصابات سبب سرگردانی صدها مسافر و اختلال در زمان پروازها شود.

اعتصاب روز گذشته یکی از 30 اعتصاب اتحادیه خلبانان اسپانیایی بود که از این پس در روزهای شنبه و جمعه تا بیستم جولای ادامه دارد.

گفته می شود که با وجود 12 دور اعتصاب خلبانان اسپانیایی از اوایل دسامبر تاکنون، طرح شرکت هواپیمایی ایبریا برای تاسیس یک شرکت حمل و نقل هوایی با هزینه کمتر با هدف رقابت با دیگر خطوط هوایی از ماه جاری اجرایی می شود.

پیش از این با وجود آنکه اعتصاب خلبانان سبب لغو 114 پرواز شد، اما شرکت هواپیمایی ایبریا در بیانیه ای ادعا کرد قادر به جابجایی 80 درصد مسافران با 27 شرکت حمل و نقل هوایی دیگر است.

کد خبر 1573727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha