۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۷:۲۳

داننده:

فراخوان کنگره علمی عرفانی "سید علی آقا قاضی"در تبریز منتشر شد

فراخوان کنگره علمی عرفانی "سید علی آقا قاضی"در تبریز منتشر شد

تبریز - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از انتشار و توزیع فراخوان علمی عرفانی سیدعلی آقا قاضی طباطبایی در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی داننده بعد از ظهر شنبه در محل آن اداره کل به خبرنگاران گفت: تربیت یافتگان مکتب پر آوازه تشیع در حوزه های علمیه در هر برهه از زمان هدایت جامعه و نسلها را بر عهده داشته اند و با تربیت نفوس مستعد، سیمای نورانی اسلام را به انسان ها معرفی کرده اند.

وی با اشاره به لزوم تبیین ابعاد شخصیت فردی و اجتماعی و همچنین عرفان ناب علمای شیعه گفت: سید علی قاضی طباطبایی نمونه بارزی از مفاخر دینی، اخلاقی و عرفانی ایران اسلامی به ویژه خطه ولایتمدار آذربایجان است که در طول عمر پر برکت خویش با تربیت شاگردان برجسته، دین خود را نسبت به اسلام و تشیع ایفا کرد.

داننده افزود: آن عالم بزرگوار درصراط مستقیم رسیدن به مقامات معنوی با تکیه بر قرآن و عترت همچون چراغی فروزان برای سالکانی است که قدم در این راه  نهاده اند.

وی گفت: از بهمن ماه 1390با راه اندازی دبیرخانه کنگره بزرگداشت این فقیه بزرگوار آغاز و محورهای همایش مشخص گردید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: عناوین فراخوان کنگره در دو بخش شامل زندگانی و حیات علمی و سیره عملی و روش تربیتی آن بزرگوار تعریف شده است.

داننده اظهار داشت: بخش زندگانی و حیات علمی آیت الله سیدعلی قاضی شامل خاندان، مقام و منزلت فقهی، استادان برجسته اخلاقی و عرفانی، استادان فقهی، شاگردان و تربیت یافتگان و آثار ایشان است.

وی گفت: آموزه های اخلاقی و عرفانی در حوزه علمیه، جایگاه عرفان و اخلاق در نجف اشرف، سلوک اخلاقی آیت الله قاضی طباطبایی می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی،آخرین مهلت ارسال چکیده آثار را 20 اردیبهشت سال جاری و اصل مقالات را پایان تیر ماه 1391عنوان کرد و گفت: علاقمندان می توانند آثار خود را تا پایان زمان یاد شده به دبیر خانه کنگره در تبریز، خیابان جمهوری اسلامی، پشت مسجد آیت الله انگجی، انتهای بن بست فتوره چی پلاک 14 ارسال نموده  و برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.seiedaligazi.com مراجعه کنند.

کد خبر 1582272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha