۲۲ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۱۱

اخبار کوتاه قم/

خودروهای حامل شیرخام فاسد توقیف شد

خودروهای حامل شیرخام فاسد توقیف شد

قم - خبرگزاری مهر: توقیف خودروهای حامل شیرخام فاسد، توقیف 6 کامیون دام فاقد مجوز، تجلیل از اهدا کنندگان خون مستمر و برگزاری اولین دوره آموزشی بین المللی شرکت شهرک های صنعتی قم از عناوین اخبار کوتاه قم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس گزارش رسیده اکیپ های سیاربهداشتی اداره کل دامپزشکی استان قم درحین انجام فعالیت به 2 دستگاه خودروحامل 3 هزار و500  کیلوگرم شیرمشکوک و نسبت به متوقف کردن خودروهای مذکور و توقیف محموله اقدام کردند.

پس ازانجام آزمایشات مربوطه مشخص شد شیرهای موجود فاسد وغیربهداشتی و همچنین غیرقابل مصرف است. دراین راستا طبق ضوابط نسبت به معدوم کردن محموله مذکوراقدام لازم به عمل آمد.

توقیف 6 کامیون دام فاقد مجوز

اداره کل دامپزشکی استان قم با همکاری نیروی انتظامی و مبارزه با قاچاق کالای استان، 6 خودرو حامل دام فاقد مجوز حمل بهداشتی را که حامل 295 راس گوسفند و 30 راس گوساله بودند توقیف کردند.

دراین راستا پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارجاع شده و دامها نیزمورد بازرسی بهداشتی قرنطینه ای قرارگرفتند.

لازم به ذکراست به استناد قانون سازمان دامپزشکی کشورهرگونه نقل وانتقال دام و فرآورده های خام دامی میبایستی با خودروهای مجاز دارای کد بهداشتی و با اخذ گواهی حمل از دامپزشکی شهرستان مبدآ صورت گیرد.

تجلیل از اهدا کنندگان خون مستمر

برگزاری همایش بزرگ تجلیل از اهدا کنندگان خون با حضور بیش از 600 نفر ازاهدا کنندگان در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر  برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیر انتقال خون استان قم با اشاره به اهمیت مسئله اهدا و انتقال خون و فرآورده های خونی از اهداکنندگان به عنوان سرمایه ی اصلی شبکه خون رسانی استان یاد کرد و گفت: ضروری است که هر ساله از این افراد تقدیر شود تا به اشاعه ی این فرهنگ پسندیده کمک شود.

علی الهی به اشاره به جایگاه بالای استان قم در زمینه اهدای خون در کشور گفت: اهدای خون در استان بیش از 20درصد رشد داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: 22  هزار و 574 نفر در سال 89 خون اهدا کردند که این آمار با رشد 20 درصدی در سال 90 به 35 هزار و 326 اهداکننده رسید.

برگزاری اولین دوره آموزشی بین المللی شرکت شهرک های صنعتی قم

مدیر برنامه ریزی شرکت شهرکهای صنعتی قم اظهار داشت: به منظور بهره گیری از علوم و دانش روز جهان و همچنین بهره گیری از زیان تجارت و صنعت در عرصه بین الملل دوره های آموزشی شرکت شهرک های صنعتی استان قم با گستردگی وحیطه بین المللی برگزار می شود.

وحید آشتیانی اضافه کرد: با توجه به رویکرد سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و وزارت صنعت معدن وتجارت در خصوص صادارت محوری در تولید کالاهای ایرانی، آشنایی سرمایه گذاران، تولیدگران و صاحبان صنایع با روش ها، دوره ها و زبان تجارت بین الملل بیش از هر زمان دیگری در سطح شهرک های صنعتی احساس می شد.

وی در این دوره آموزشی که با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان قم و شرکت ماهان اجرا می شود ادامه داد: تلاش شده است این دوره آموزشی برای نخستین بار در قم اجرا شود و ضمن بهره گیری از توان و تخصص بخش خصوصی از اساتید و تجربه صاحب نظران بین الملل و داخلی استفاده شود.

مدیر برنامه ریزی شرکت شهرک های صنعتی قم ادامه داد: با هماهنگی و اقدمات انجام شده سرمایه گذاران و مسئولان مرتبط واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی استان قم در این دوره آموزشی شرکت می کنند و از آموزش های مدیر فروش کارخانه پورشه، مدیر منابع انسانی گوگل، مدیر بازاریابی کارخانه بنز، رئیس دانشگاه MUEF سوئیس، مشاور عالی وزیر علوم کشور بلژیک و دکتر الوانی بهره مند خواهند شد.

گفتنی است این دوره آموزشی که گواهی رسمی وزارت علوم و تحت لیسانس مرکز آموزش عالی آزاد ماهان و مورد تائید وزارت امور خارجه خواهد بود در 28خرداد ماه سال جاری به مدت یک روز برگزار خواهد شد.

کد خبر 1623563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha