۲۲ خرداد ۱۳۹۱، ۱۹:۰۸

حفاظت از طبیعت بستر رشد و تعالی انسان است

حفاظت از طبیعت بستر رشد و تعالی انسان است

سنندج - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: حفاظت از طبیعت بستر رشد و تعالی انسان است و به همین دلیل باید نسبت به این بخش حساس بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی بعد از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح سیستم آنلاین پایش مراکز فنی خودروها اظهار داشت: فرهنگ اسلامی طبیعت را گهواره و زمینه ساز پرورش و کمال انسان می داند و از این رو با هر کس که به محیط زیست آسیب برساند باید مقابله شود.

وی با اشاره به اینکه نظام طبیعت بر اساس حکمت خداوند متعال آفریده شده است افزود: همه عناصر در طبیعت برای عروج انسان از مادیت به معنویت طراحی شده است تا دنیا و آخرت را در خود به کمال برساند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: یکی از صفات خداوند، حفیظ بودن است و در جهان بینی اسلامی کل هستی در حوزه حفاظت پروردگار قرار دارد و باید انسان نیز از این صفت برای حفظ نعمت های الهی استفاده کند.

حجت الاسلام شاهرودی با اشاره به تهدیدات جدی محیط زیست طی چند دهه اخیر ادامه داد: دخالت های بی جای انسان در محیط زیست باعث بروز حوادث و اتفاقا ناگواری شده است و این مهم نشان می دهد که همه انسان ها وظیفه دارند نسبت به این مقوله با جدیت و حساسیت بیشتری رفتار کنند.

وی دخل و تصرف های انسان ها در بخش های مختلف محیط زیست را یکی از چالش های جدی این حوزه عنوان کرد و افزود: ورود ریزگردهای عربی طی چند سال اخیر به استان کردستان نشان داد که دخالت های انسانی در کنار تغیرات جوی می تواند تا مرز به خطر افتادن زندگی موجودات زنده موثر باشد.

وی بر کاهش شکار حیوانات وحشی در استان کردستان و سایر نقاط کشور تاکید کرد و گفت: دستگاه ها و سازمان های مسئول باید با برنامه ریزی و همچنین تشدید نظارت های لازم از شکارهای بی رویه جلوگیری کنند و با افراد خاطی در این بخش نیز بر اساس قانون برخورد قاطع داشته باشند.

در این مراسم سیستم آنلاین پایش مراکز فنی خودروها در استان کردستان افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

کد خبر 1624200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha