۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۵۸

نشست خبری فیلم کوتاه خورشید/

کرامتی: فیلمسازان مستقل نیازمند حمایتند

کرامتی: فیلمسازان مستقل نیازمند حمایتند

مهتاب کرامتی مدیر هنری دومین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید گفت: کارنامه کاری من نشان داده که همواره علاقه داشته ام که از فیلمسازان مستقل با بازی در آثارشان حمایت کنم از همین رو معتقدم که فیلمسازان مستقل در حوزه فیلم های بلند سینمایی، مستند و کوتاه نیاز به حمایت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهتاب کرامتی بازیگر سینمای ایران ضمن بیان این مطلب در توضیح دلایل همکاری خود با این جشنواره در نشست خبری که با حضور مهدی یار محمدی دبیر دومین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید برگزار شد؛ گفت: علاوه بر سینمای بلند همواره به این موضوع فکر می کردم که در حوزه سینمای کوتاه نوعی استقلال مالی باید وجود داشته باشد که افراد به شکل اقتصادی و اختصاصی روی این مقوله فعالیت کنند. در واقع سرمایه گذاران هم باید به این تمرین و تربیت برسند که فیلم کوتاه در عرصه اقتصاد نیز حرف برای گفتن داشته باشد.

در ادامه این نشست مهدی یار محمدی دبیر دومین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید در ادامه این نشست با اشاره به اهداف این جشنواره سینمایی گفت: جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید به منظور شناسایی و حمایت از بهترین فیلم های مستقل کوتاه و مستند ایرانی تشکیل شده است که قرار است دومین جشنواره این فیلم کوتاه با هدف تقدیر از سرمایه گذاری بخش خصوصی در سینمای کوتاه و مستند، دومین جشن فیلم کوتاه مستقل خورشید را در شهریورماه سال جاری برگزار کند.   

وی در ادامه با اشاره به آثار شرکت کننده در این دوره از جشنواره گفت : آثار شرکت کننده در دومین جشن فیلم کوتاه مستقل در چهار بخش "مسابقه فیلم های مستقل"،"مسابقه فیلم های حمایتی"،" مسابقه فیلم های آماتور و مسابقه تولید فیلم مستند از تاریخ 25 مردادماه از طریق سایت اینترنتی پایگاه به نشانی www.shotrfilmsupport.com  معرفی خواهند شد.

یار محمدی در ادامه درباره بخش های رقابتی این دوره از جشنواره گفت: در بخش مسابقه فیلم های مستقل کلیه آثار با موضوع آزاد در قالب های داستانی ، مستند، تجربی و پویانمایی که افراد حقیقی و بدون حمایت مراکز دولتی آن ساخته باشند داوری خواهد شد همچنین در بخش مسابقه فیلم های حمایتی فیلم های کوتاه با موضوع آزاد که با مشارکت بخش خصوصی تولید شده باشند شرکت دارند.

وی در ادامه افزود: یکی از بخش هایی که در این دوره از جشنواره اضافه شده است بخش مسابقه فیلم های آماتور ، فیلم های غیر حرفه ای ساخته شده توسط دانش آموزان هنرجویان آموزشگاه های سینمایی و دانشجویان سینما، با موضوع آزاد که با هر فرمت اعم از موبایل و دوربینهای غیر حرفه ای ، و با زمان کمتر از 10 دقیقه تولید شده اند که با یکدیگر به رقابت می پردازند. در واقع این بخش فرصتی است برای شناسایی استعدادهای نو در زمینه تولید فیلم های کوتاه و خلاق.

دبیر دومین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید در ادامه با اشاره به بخش دیگری که در به تازگی به این جشنواره اضافه شده است گفت: در بخش مسابقه تولید فیلم مستند که در این دوره به کلیت جشنواره افزوده شده است برای تمام فیلمسازانی که فیلم آنها به بخش های مسابقه جشن راه یافته باشند این امکان را مهیا می کند تا طرح های پیشنهادی مستند خود را با زمان تقریبی 30 دقیقه جهت تولید به دبیرخانه جشن تحویل دهند. این بخش به منظور استانداردسازی و آشنایی با روش تولید استاندارد فیلم مستند، با برآورد هزینه و زمانبندی مناب و امکان بهره گیری ازیک مشاور، با همراهی تهیه کننده به مرحله تولید خواهند رسید.

در ادامه این نشست  مهتاب کرامتی مدیر هنری دومین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید در ادامه با اشاره به آثار ارسال شده به این دوره از جشنواره گفت: 369 عنوان فیلم کوتاه و مستند به دبیرخانه جشن ارسال شده است که از این تعداد هفت عنوان فیلم توسط هیئت انتخاب آقایان فرید فرخنده کیش، مهدی یار محمدی و محمد میرکیانی شایسته حضور در این جشنواره دانسته اند .     

این بازیگر سینمای ایران در ادامه افزود: در نظر داریم به نحو شایسته ای از فیلمسازان مستقل کوتاه تقدیر شود تا این تقدیرها باعث دلگرمی فیلمسازان شود . برنامه ریزی انجام شده به این صورت است که در هر بخش مسابقه یک بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلم بخش مستقل جشنواره انتخاب می شود و نکته دیگر اینکه اگر هیات داوران بخواهند جایزه ویژه ای اهدا کنند به این بخش اضافه خواهد شد.

کرامتی در پایان با اشاره به بخش جنبی این جشنواره گفت: در بخش جنبی تقدیر از پیشکسوتان جشنواره را داریم که سال گذشته این تقدیر از فرهاد ورهرام صورت گرفت و امسال یکی دیگر از پیشکسوتان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

کد خبر 1672319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha