۱۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۵:۱۵

مهاجرت باکشتی مرگ ؛

ادامه تلاش برای نجات پناهجویان غیرقانونی درابهای اندونزی/نجات 54 تن از 150 پناهجوی

ادامه تلاش برای نجات پناهجویان غیرقانونی درابهای اندونزی/نجات 54 تن از 150 پناهجوی

کوالالامپور – دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرقی آسیا : در حالی که مقامات امدادی اندونزی از توقف جستجو برای یافتن پناهجویان قایق غرق شده در آبهای این کشور خبر داده بودند، 55 تن از 150 پناهجوی این قایق نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی "خبر آسیا "، قایق حامل پناهجویان از روز چهارشنبه ناپدید شده بود و آژانس امداد و نجات اندونزی روز پنجشنبه خبر از توقف عملیات جستجو داده بود اما یکی کشتی باری استرالیایی 54 تن از پناهجویان این قایق را نجات داد.

بر اساس گزارش های اولیه، پناهجویان این قایق از اتباع افغانستان و ایران بوده اند ولی تمام 55 پناهجوی نجات یافته از اتباع افغانستان هستند.

"جیسون کلیر" وزیر کشور استرالیا با بیان اینکه ممکن است پناهجویان تا 48 ساعت در دریا زنده بمانند بر ادامه عملیات جستجو برای نجات پناهجویان تاکید کرد.

براساس این گزارش ، تمام پناهجویان نجات یافته برای رسیدگی های بیشتر به اندونزی منتقل شده اند.

آمار ورود مهاجرین غیر قانونی به استرالیا طی ماههای اخیر افزایش قابل توجهی داشته است و به گفته وزارت کشور استرالیا از سال 2009 تا کنون بیش از 600 تن از پناهجویان در سفر دریایی به استرالیا جان خود را از دست داده اند.

میزان ورود پناهجویان غیرقانونی به استرالیا از طریق آبهای اندونزی به ویژه پس از لغو توافقنامه مبادله پناهجویان استرالیا و اندونزی افزایش قابل ملاحظه ای داشته و به تازگی دولت اندونزی برای مقابله با قایق های حامل پناهجویان  اندونزی به استرالیا موافقت خود با ورود بدون مجوز نیروی دریایی استرالیا به مرزهای آبی اندونزی اعلام کرده است.

کد خبر 1685429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha