۱۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۶:۱۲

میرعمادی در گفتگو با مهر:

برنامه های دهه ولایت در لرستان با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود

برنامه های دهه ولایت در لرستان با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد بر ضرورت برگزاری برنامه های دهه ولایت و امامت با شکوه هر چه بیشتر در این استان تاکید کرد.

حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در حاشیه نشست شورای راهبردی بنیاد بین المللی غدیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دهه ولایت و امامت از روز جمعه پنجم آبان ماه سالجاری آغاز می شود تا یکشنبه چهاردهم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هر ساله برنامه های مختلفی از سوی بنیاد بین المللی غدیر در استان لرستان به مناسبت این دهه برگزار می شود، عنوان کرد: امسال نیز با توجه به نامگذاری هر روز از دهه ولایت به یک عنوان برنامه های متنوعی در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به برگزاری برنامه های علمی و پژوهشی در این دهه توسط دانشگاههای استان اشاره کرد و بیان داشت: همایش ملی "سیره علوی" یکی از برنامه هایی است که در طول سالهای اخیر در استان برگزار شده و امسال نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام میرعمادی از این همایش به عنوان یک حرکت علمی موثر یاد کرد و بیان داشت: یکی از کارهای ماندگار در زمینه تبیین جایگاه ولایت و امامت همین همایش سیره علوی است.

وی تصریح کرد: یکی از فعالیت هایی که می توان در این زمینه انجام داد جمع آوری مجموع مقالات ارسالی به این همایش در طول چند سال اخیر و تدوین آنها به صورت کتاب است که در صورت انجام این کار یک مجموعه ارزشمند علمی حاصل خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری جشن بزرگ غدیر در استان خبر داد و بیان داشت: این جشن بزرگ با همکاری دستگاههای مختلف از جمله اداره کل تبلیغات اسلامی، شهرداری، فرمانداری و ... برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری مرتبط با موضوع ولایت و امامت، برگزاری زیارت غدیریه، اعزام مبلغ، برگزاری مسابقات علمی فرهنگی و ... را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این دهه عنوان کرد.

حجت الاسلام میرعمادی ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه برنامه های دهه ولایت و امامت، یادآور شد: باید برنامه های امسال از سال گذشته پررنگ تر و پرمحتواتر برگزار شود.

وی از دهه ولایت و امامت به عنوان فرصتی برای تبیین هر چه بیشتر جایگاه ولایت در جامعه اسلامی یاد کرد و از دستگاههای فرهنگی استان خواست از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

بنابر این گزارش در پایان این جلسه حجت الله کلانتری مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان لرستان به عنوان دبیر جدید بنیاد بین المللی غدیر در لرستان معرفی و از زحمات علی ماکنعلی دبیر قبلی این بنیاد تقدیر شد.

کد خبر 1716082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha