۲۴ مهر ۱۳۹۱، ۱۵:۲۶

گردشگرکره ای مطرح کرد :

ایران کشوری با سلام ولبخند گرم/ سفر از ذهنیت تلخ تا واقعیت شیرین

ایران کشوری با سلام ولبخند گرم/ سفر از ذهنیت تلخ تا واقعیت شیرین

کوالالامپور- دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر درجنوب شرق آسیا: یک گردشگر کره ای که به همراه دوستان خود به تازگی سفری به شهرهای مختلف کشورمان داشته است درگزارشی مشاهدات خود را در رابطه با سفر به ایران منتشر کرد .

به گزارش خبرنگار مهر ، "اوته جین" در گزارش خود که در رسانه های کره منتشر شد،اورده است : قبل از سفر به ایران برای بیمه مسافرتی به شرکت های مختلف بیمه مراجعه کردم ولی شرکت های بیمه از بیمه کردن من سرباز زدند .

وی افزود: یکی از همسفرانم با یک شرکت بیمه تماس گرفت و ان شرکت درخواست 30 هزار ون (واحد پول کره ) را کرده بود در صورتی که بیمه مسافران زیر10 هزار ون می باشد.بالاخره از طریق یکی از دوستان همسفرم موفق شدم خود را بیمه مسافرتی کنم که هزینه آن 13هزارون گردید .این اولین بار بود که برای سفر کردن خود را بیمه مسافرتی می کردم.

اوته جین در گزارش خود اورده است : اطلاعاتی را که ما از ایران داشتیم کاملا محدود بود مثلا زمانی که وارد ایران می شویم باید کامپیوتر و دوربین خود را گزارش کنیم وگرنه آن را ضبط می کنند و یا اینکه هر جا نمی شود عکس گرفت  و در صورتی که از جاهای دیگر به غیر از محل های توریستی عکس گرفته شود بازداشت می شوید  و از این قبیل حرف ها.

او نوشته است : من شنیده بودم حتی خارجی ها باید طبق قوانین ایران حجاب خود را رعایت کنند و آقایان نیز نمی توانند لباس آستین کوتاه بپوشند و یا اینکه اگر این طور لباس بپوشید پلیس انها را جلب می کند و از این جور چیزها .

این گردشگر کره ای اورده است : سال 1979 میلادی با پیروزی انقلاب اسلامی حکومت پهلوی تغییر کرد و ایران مورد تحریم جوامع غربی قرارگرفت و این تحریم ها بیش از 30 سال است که ادامه دارد و بخاطر توسعه مسائل هسته ای اتحادیه اروپا نیز واردات نفت خام از ایران را ممنوع کرده است .

او تاکید کرد : حرفی را که قبلا در مورد ایرانی ها شنیده بودم مبنی بر اینکه بسیار سرد هستند در فرودگاه بر عکس آن به من ثابت شد زیرا در فرودگاه همسفر خانم من روسری خود را به سر کرد ولی یکی از خانم های کره ای روسری نداشت و بدون روسری مانده بود خانم های ایرانی که از هواپیما پیاده شده بودند وقتی این وضعیت را دیدند همگی به سمت ما آمده و از کیف خود روسری هایی را که همراه داشتند به این خانم کره ای داده تا استفاده کند یکی از این خانم های ایرانی روسری  اضافی خود را به این خانم کره ای داد و گفت که این هدیه ای از طرف من به شما است .

در زمان ورود به تهران حتی گمرک فرودگاه از ما سوال هم نکرد و چمدان ما از زیر دستگاه عبور و ما به راحتی از بازرسی و گمرک گذشتیم . هسفران من درفرودگاه عکس گرفتند و هیچ کس چیزی هم به آنها نگفت حتی با ایرانی ها عکس گرفتیم و انها هم بدون مخالفتی با ما عکس گرفتند ایرانی ها ما را که تعدادمان زیاد بود و در حال عکس گرفتن بودیم فقط نگاه می کردند .
 
در بازدید از شیراز و محل تاریخی پرسپولیس که قدمت آن به 2500 سال برمی گردد  درقسمتی نشستیم و هندوانه خوردیم زنان ایرانی که درآنجا بودند داشتند گردن بچه خود را خیس می کردند .همسفران من  با نگاه کردن به بچه های زیبا به ترتیب دوربین های خود را خارج و شروع به عکس گرفتن کردند . انها با ما عکس گرفتند و هندوانه خوردند همه ایرانی ها با هم در مقابل دوربین با خنده برای ما دست تکان دادند . اصلا فکر نمی کردم در ایران با چنین صحنه هایی مواجه شوم و قبل از اینکه به ایران بیایم تصور چنین چیزهایی برایم خیلی مشکل بود.

این گردشگر کره ای افزوده است : پس از شیراز به اصفهان "نصف جهان" رفتیم با آن باغهای بزرگ و زیبا . مردم در میان سبزه ها نشسته و مشغول استراحت بودند زمانی که از یک دخترخانم نوجوانی  در حال عکس گرفتن بودیم وی به انگلیسی گفت " چای بنوشید"  و در این میان به معرفی خانواده خود که شامل پدر بزرگ، مادربزرگ، مادر ، خاله و دایی بود پرداخت.
 
وی که پدرش درسوپرمارکت کارمی کند و به همین دلیل نتوانسته به آنها ملحق شود با چای و تخمه کدو از ما پذیرایی کرد و گفت : ایرانی ها خیلی مهمان دوست هستند و از صحبت و مصاحبت با مهمان لذت می برند .
 
اوته جین در بخش دیگری از گزارش خود نوشته است : در طی مسافرت ایرانی ها همیشه اول سلام می کردند و از ما می پرسیدند چینی هستید یا ژآپنی؟ و ما در جواب می گفتیم کره ای هستیم و جوانان بلافاصله به انگلیسی می گفتند "های" سلام .

در بین راه مردم با ما سلام و احوال پرسی می کردند و برای ما دست تکان می دادند و با زبان انگلیسی ازما سوالاتی می کردند و زمانی که از آنهاعکس می گرفتیم آنها از ما تشکر می کردند. حتی کسانی که احساس غریبی می کردند با یک سلام از این رو به آن رو می شدند و احوال پرسی می کردند . تنها چیز ناخوشایندی که دیدیم در بازار سنتی تبریز زمانی که مشغول گردش بودیم  یک پسر بچه  به ما گفت " جاسوس سی آی ای " .

این باربا سفر به ایران  متوجه شدم که تمام اخباری که من قبلا در مورد ایران می دانستم  نادرست بوده ، تنها چیز درستی که شنیده بودم درمورد مشروب بود که در ایران اصلا مشروبات الکلی وجود ندارد و این حقیقت را به چشم دیدم که هیج جا حتی یک قطره مشروب هم پیدا نشد.

وی در اخرین بخش گزارش خود به ویژگی های ایرانیان پرداخته واورده است که در ایران آدم اخمو پیدا نمی شد همه خوشرو و مثبت  بودند واعتماد به نفس داشتند صورت و ظاهر شاد آنها در قلب من باقی ماند و یاد آنها همیشه در قلب  وذهن من باقی خواهد ماند .
کد خبر 1720639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha