۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۸:۵۳

تنوع محصولات کشاورزی فریمان ظرفیتی کم نظیر برای ایجاد صنایع تبدیلی است

تنوع محصولات کشاورزی فریمان ظرفیتی کم نظیر برای ایجاد صنایع تبدیلی است

مشهد - خبرگزاری مهر: تنوع محصولات کشاورزی فریمان کم نظیر برای ایجاد صنایع تبدیلی، اختصاص 44 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به زاوه و برگزاری نمایشگاه عکس ابزار و ادوات عصر نوسنگی جهان در آرامگاه نادری از اخبار استان خراسان رضوی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندار فریمان با اشاره به کشت محصولات مختلف مانند گوجه فرنگی، ذرت، سیب زمینی و چغندر قند در فریمان اظهار داشت: بایستی از این ظرفیت برای رونق صنعت توسعه صنایع تبدیلی در شهرستان استفاده و از فروش تمام این محصولات به شکل خام خودداری کرد.

مجتبی بزم آرا ادامه داد: خوشبختانه بخشی از این ظرفیت با وجود واحدهای تولید ملاس، روغن، قند و شکر، به فعلیت رسیده و زمینه ایجاد مشاغلی پایدار را فراهم کرده است.

اختصاص 44 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به شهرستان

 فرماندار زاوه میزان تعهد اشتغال شهرستان 44 میلیارد و 950 میلیون ریال تسهیلات اشتغال به شهرستان اختصاص یافته است.

محمد اسماعیل یعقوب زاده در این باره افزود:  در سال جاری  دو هزار و 392 نفر اشتغال باید در استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، صندوق مهر امام رضا (ع)، بنیاد شهید و بهزیستی به ترتیب بیشترین سهم در اختصاص اعتبارات را داشته اند.

نمایشگاه عکس ابزار و ادوات عصر نوسنگی جهان در آرامگاه نادری

 نمایشگاه عکس ابزار و ادوات عصر نوسنگی وپارینه سنگی جهان در نگارخانه پارسه واقع در آرامگاه نادری  در حال بر گزار ی است .

سخنگوی میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت :  نمایشگاه عکسی از ابزار و ادوات عصر پارینه سنگی ، فرا پارینه سنگی و نوسنگی بر گرفته از سایتهای معتبر دنیا در آرامگاه نادری در حال برگزاری است.

جواد انوشه گفت : این نمایشگاه از  22 لغایت 25 مهرماه از ساعت  9 الی 16 در محل جدید نگار خانه پارسه واقع در چهارراه شهدا مجموعه فرهنگی و تاریخی نادری بر گزار می شود.  

فرماندار جدید سرخس معارفه شد

 با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی مراسم تودیع و معارفه فرماندار سرخس برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در این مراسم اخلال در نظام اقتصادی کشور را راهبرد دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: نوسانات ارز، طلا و مایحتاج عمومی در همین راستا از سوی دشمنان طرح ریزی و توسط عده ای سود جو در داخل اجرا می شود.

محمد غفاری وی خواستار اهتمام دستگاه های ناظر و قوه قضاییه در برخورد با برهم زنندگان نظم بازار شد و تاکید کرد: محتکران و سود جویان باید بدانند که در صورت اثبات جرم شان به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به دادگاه انقلاب اسلامی معرفی خواهند شد.

صادرکنندگان نمونه، پیشگامان تحقق رشد و توسعه اقتصادی هستند

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی صادرکنندگان نمونه را پیشگامان تحقق رشد و توسعه اقتصادی برشمرد.

علی صفرزاده با اشاره به ادامه فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان به منظور تجلیل از ایشان در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات، گفت: جهش صادراتی به عنوان یکی از اساسی ترین هدفها و لازمه تحقق رشد و توسعه اقتصادی است و صادرکنندگان نمونه نقشی اساسی در دستیابی به این امر مهم دارند.

وی اظهارداشت: هر چه میزان اتکای کشور ‏به درآمدهای نفتی کاهش یافته و صادرات غیرنفتی رشد یابد، موقعیت های اقتصادی و اجتماعی و حتی ‏سیاسی کشور تثبیت شده و اشتغال موجود و نسل های آینده ازامنیت بیشتری برخوردار خواهند بود.‏

کد خبر 1720942

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha