۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۹:۳۷

اخبار انتظامی تهران/

زورگیر شوکر به دست بازداشت شد

زورگیر شوکر به دست بازداشت شد

تهران - خبرگزاری مهر: رئیس کلانتری 141 گلستان تهران از دستگیری یک زورگیر در محدوده بلوار المپیک خبر داد و گفت: این متهم پس از سوار کردن مسافر با تهدید شوکر از آنها سرقت می کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرگرد نعمت ابراهیمی افزود: مدتی پیش یکی از زورگیران محدوده مذکور با خودروی خود در محدوده بلوار المپیک پرسه زده و از مسافرانی که سوار خودروی وی می شدند با تهدید شوکر زورگیری می کرد که شکایتهای شهروندان به مرکز فوریتهای پلیسی 110 پرونده این متهم را به کلانتری 141 گلستان رسانده و مأموران این کلانتری برای دستگیری وی اقدام کردند.

وی بیان داشت: در همین راستا دستور مقام قضایی نیز به مأموران ابلاغ و تیمی از مأموران تجسس این کلانتری برای شناسایی متهم به محدوده هایی که این سارق اقدام به سرقت کرده بود اعزام شدند تا وی را شناسایی و دستگیر کنند.

سرگرد ابراهیمی ادامه داد: در تحقیقات انجام شده از مالباختگان مشخص شد که این زورگیر با استفاده از خودروی سواری خود اقدام به مسافربری کرده و در محله های خلوت از مسافران سرقت می کرده است که در همین تحقیقات یکی از مالباختگان که موفق شده بود، مشخصات حدودی پلاک خودرو را یادداشت کند، مشخصات را به مأموران ارائه داد.

وی عنوان کرد: با پیگیری شماره پلاک خودرو معلوم شد که این خودرو در محدوده "شهرک گلستان" در حال تردد است و شخصی به نام "مهدی" مالک آن است که بلافاصله طی هماهنگیهای انجام شده مأموران به محل اقامت وی اعزام و این فرد را بازداشت کردند  ومتهم به کلانتری منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفت و به جرم خود اعتراف کرد.

گفتنی است، متهم پس از تکمیل پرونده و صورتجلسه برای تعیین تکلیف به دادسرا منتقل شده و در بازرسی از خودروی متهم اموال به سرقت رفته از قبیل ساعت و کارت عابر بانک نیز کشف شد.

سارق موتورسیکلت در پارک سرخه حصار بازداشت شد

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به دستگیری یک سارق موتورسیکلت در محدوده پارک سرخه حصار از کشف یک موتورسیکلت سنگین غیرمجاز خبر داد.

سرهنگ محسن خانچرلی گفت: مأموران یگان انتظامی و اجراییات پلیس تهران بزرگ، هنگام گشتزنی در محدوده پارک سرخه حصار، متوجه تردد فردی با موتورسیکلت سنگین غیرمجاز شده و برای بررسی موضوع به وی دستور توقف دادند.

وی افزود: موتورسوار بی توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرده و با انجام حرکات مارپیچ و خطرناک سعی کرد از دست مأموران بگریزد که این امر به تعقیب وی انجامید و دقایقی بعد موتورسیکلت مذکور متوقف و موتورسوار بازداشت شد.

سرهنگ خانچرلی اظهار داشت: با انتقال متهم به کلانتری 128 تهران نو، تحقیقات آغاز شده و متهم در بازجوییهای انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت موتورسیکلت مذکور اعتراف و در بررسیهای انجام شده مشخص شد که موتورسیکلت سنگین به صورت قاچاق وارد شده و مجوز تردد در سطح شهر را ندارد.

گفتنی است، این متهم که "سعید" نام داشت، در اعترافات خود بیان داشت که موتورسیکلت را از محلی در تهرانپارس به سرقت برده است و اطلاعی از غیرمجاز بودن آن ندارد که بر این اساس تحقیقات برای شناسایی مالک آن همچنان ادامه دارد.

زورگیر سابقه دار با شلیک مأموران به زانو درآمد

رئیس کلانتری 113 بازار از دستگیری زورگیر سابقه داری که با تهدید سلاح سرد اموال شهروندان محله محلاتی تهران را به غارت می برد خبر داد.

سرهنگ امید بهمنیاری افزود: در پی شکایت تعدادی ازشهروندان ساکن در محله محلاتی تهران مبنی بر اینکه فردی به نام "مهدی.ع" با استفاده از سلاح سرد اقدام به زورگیری از آنان می نماید بلافاصله اقدامات مأموران تخصصی کلانتری 113 بازار برای شناسایی و دستگیری شرور موصوف آغاز شد.

وی بیان داشت: به محض حصول خبر اکیپی از مأموران دایره تجسس و اطلاعات کلانتری شناسایی و دستگیری متهم را دستور کار خود قرار داده و رسیدگی به پرونده را آغاز کردند و تحقیقات مأموران در این رابطه ادامه یافت تا اینکه مخفیگاه این متهم 37 ساله حوالی میدان غیاثی خیابان تکیه اکبر آبادی شناسایی و شمارش معکوس برای به دام انداختن این سارق زورگیر آغاز شد.

سرهنگ بهمنیاری ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه نامبرده مراتب طی گزارشی به مقام قضایی اعلام و دستور دستگیر متهم صادر شد به همین منظور مأموران ساعت 13 روز گذشته 30 دیماه در خلال اجرای عملیات تعقیب و مراقبت پلیسی متهم را مشاهده کرده و در صدد دستگیری وی برآمدند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در بررسی سوابق "مهدی.ع" پنج فقره سابقه کیفری که شامل دو مورد زورگیری، یک مورد سرقت موتورسیکلت، یک مورد جرایم مالی و یک مورد جرائم مواد مخدر وجود دارد، عنوان کرد: پرونده ای در این رابطه تشکیل و به منظور بررسی تخصصی تر و کشف سایر جرایم متهم در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت.

کشف 16 دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه طی  دو روز گذشته در پایتخت

با تلاش مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ 16 دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه طی شبانه روز گذشته در پایتخت کشف و شش سارق حرفه ای دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع شدند.

در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و برخورد با سارقان به ویژه سارقان خودرو و موتورسیکلت، مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تلاش شبانه روزی و اجرای طرحهای متعدد انتظامی موفق شدند 11 دستگاه خودرو، پنج ستگاه موتورسیکلت مسروقه را در نقاط مختلف پایتخت شناسایی و کشف کنند.

همچنین با تلاش گسترده و همه جانبه مأموران پلیس آگاهی و اجرای بیش از چندین طرح عملیاتی چهار حرفه ای و سابقه دار خودرو و موتورسیکلت نیز شناسایی و دستگیر شدند.

گفتنی است، در خلال عملیاتهای صورت گرفته دو هزار و 200 ثوب انواع پوشاک زنانه قاچاق که از مبادی غیر رسمی وارد کشور و به پایتخت ترانزیت شده بود، کشف شد.

بازداشت دوکیف قاپ موتورسوار با 12 فقره سرقت

رئیس کلانتری 123 نیاوران از دستگیری دو کیف قاپ موتورسوار در محدوده نیاوران خبر داد و گفت: هر دو متهم در بازجوییها به 12 فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ رحمان نعمتی افزود: مأموران این یگان هنگام گشتزنی در نیاوران، به دو موتورسیکلت که بیهوده در موقعیت پرسه می زدند، مشکوک شده و برای بررسی موضوع به آنها دستور توقف دادند.

وی تصریح کرد: هر دو موتورسوار به محض دیدن مأموران بر سرعت از محل متواری شده و به جای انجام دستور پلیس برای توقف بر سرعت خود افزوده و سعی کردند با ویراژ و حرکات مارپیچ از دست قانون بگریزند، اما تحت تعقیب مأموران قرار گرفته و مدتی بعد در خیابانهای فرعی متوقف و دستگیر شدند.

سرهنگ نعمتی ادامه داد: متهمان که "حسین" و "محمد علی" نام داشتند پس از بازداشت به کلانتری منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفتند که طی آن هر دو متهم به جرایم خود اعتراف کرده و اعلام داشتند که با موتورسیکلت اقدام به سرقت و کیف قاپی می کنند.

وی اظهار داشت: با وجود اعتراف متهمان، تحقیقات ادامه یافت تا اینکه در استعلام از سیستم پروفایل پلیس، چهره هر دو متهم به عنوان کیف قاپ سابقه دار شناسایی شده و بازجوییها به مرحله ای جدید وارد شد.

سرهنگ نعمتی اضافه کرد: در این مرحله از تحقیقات، متهمان به جرایم دیگرشان نیز اعتراف کرده و به 12 فقره کیف قاپی اقرار کردند.

وی در پایان گفت: هر دو متهم پس از اعتراف به جرایم خود و تشکیل پرونده برای تحقیقات بیشتر به پایگاه اول پلیس آگاهی منتقل شدند.

کد خبر 1796039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha