۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۱۰

نماینده ولی فقیه در کردستان:

وحدت زمینه ساز عزت اسلام است/ توطئه های بی پایان دشمن برای ایجاد تفرقه

وحدت زمینه ساز عزت اسلام است/ توطئه های بی پایان دشمن برای ایجاد تفرقه

سنندج - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به جایگاه وحدت و همدلی بیشتر عنوان کرد: حرکت در مسیر وحدت و همدلی باعث افزایش عزت و اقتدار بیشتر دین مبین اسلام می شود و زمینه برای مقابله علمی با دشمنان این دین الهی را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان که در آستانه هفته وحدت برگزار شد، اظهار داشت: رسیدن به وحدت و همدلی بیشتر زمینه برای عزت و اقتدار بیشتر دین مبین اسلام در سراسر جهان را فراهم می کند و همه ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم که در راستای رسیدن به این وحدت تلاش کرده و فرصت سوء استفاده به دشمن را ندهیم.

وی با اشاره به فلسفه وجودی وحدت و همدلی در بین مسلمانان عنوان کرد: خداوند متعال بارها در قرآن کریم آورده است که همه مسلمانان با هم برادر و برابر هستند و آنها باید با وحدت و همدلی برای عزت این دین الهی تلاش کنند که در این راستا دشمنان سعی و تلاش دارند تا با توطئه های مختلف در راستای مقابله با این مهم وارد عرصه شوند و با گذشت زمان شیوه ها و روش های جدید در راستای ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان از سوی دشمنان اجرا می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: خداوند متعال همه انسانها را به عنوان یک امت واحده خلق کرده است ولی با گذشت زمان تفرقه های متعددی در بین مردم ایجاد شد و هر قوم و گروه با پیروی از یک دین الهی و حتی سایر ادیان بشری باعث تفرقه و اختلاف در بین همدیگر شدند و شرایط امرزی در جهان به وجود آمده است.

وی با اشاره به توطئه ها و دسیسه های طراحی شده در راستای ایجاد اختلاف در بین مسلمانان از همان سالهای اولیه از سوی منافقان بیان کرد: وقتی که دشمن در مقابل اراده و توان مسلمانان کم آورد با دست زدن به شیوه ها و توطئه های مختلف به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بود و این دسیسه از زمان حیات طیبه پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) نیز آغاز شد و با گذشت زمان شیوه ها و روش های جدیدی از سوی دشمن نیز در این بین مورد استفاده قرار گرفت.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی با بیان اینکه مسیر رسیدن به خداوند متعال روشن و واضح است، یادآور شد: دشمنان اسلام تلاش می کنند با توطئه و دسیسه های مختلف مسلمانان را به جان هم انداخته و سپس قرائتی که مورد خواست خودشان است را از دین اسلام به سراسر جهان اعلام کنند که در این راستا هوشیاری و آگاهی امت اسلامی در این راستا یک نیاز لازم و ضروری برای خنثی کردن توطئه های بی پایان دشمنان دین مبین اسلام به شمار می رود.

وی به سفارش های صورت گرفته در آیات متعددی از قرآن کریم در خصوص لزوم حفظ وحدت و همدلی در بین مسلمانان اشاره کرد و اظهار داشت: حفظ وحدت و همدلی بهترین ظرفیت را در راستای رسیدن به آرامش و پیشرفت فراهم می کند و امروز نظام اسلامی ایران با تکیه بر این مولفه بسیار مهم به دستاوردهای ارزشمندی در این بخش دست پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میلاد حضرت محمد (ص) عنوان کرد: میلاد پیامبر اسلام باعث نزدیکی قلب ها به همدیگر شد و به همین دلیل است که با این میلاد فرخنده نه تنها مسلمانان بلکه تمامی انسانهای آزاده نیز به همدیگر نزدیکتر شده و این اتفاق میمون و مبارک باعث وحدت و همدلی بیشتر در جهان شد.

وی ایام هفته وحدت و میلاد حضرت محمد (ص) را یکی از نعمات و برکت های دین مبین اسلام برای همه مسلمانان و حتی افراد غیرمسلمان عنوان کرد و افزود: مناسبت های این چنین با برگزاری مراسم ها و جشن ها باعث می شود که تفرقه و اختلاف کاهش پیدا کرده و زمینه برای وحدت عینی در تمامی زمینه ها فراهم شود.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی وحدت و همدلی را یکی از نعمت های خداوند متعال برای همه مسلمانان عنوان کرد و گفت: این نعمت ارزشمند باعث می شود تا زمینه برای رسیدن به توسعه در تمامی حوزه ها فراهم شده و در کنار آن همه مردم با عزت و اقتدار هرچه تمامتر در مسیر رسیدن به خداوند متعال حرکت کرده و دستورات الهی را بدون هیچ کم و کاستی انجام دهند که عملی کردن این مهم در نهایت باعث می شود که بخش زیادی از مشکلات کنونی در جهان از جمله جنگ و خونریزی های مختلف از میان برداشته شود.

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه وحدت در نظام اسلامی ایران به ویژه ایام هفته وحدت اشاره کرد و یادآور شد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و با جهان بینی خاص حضرت امام خمینی (ص) 12 تا 17 ربیع الاول به عنوان ایان هفته وحدت نامگذاری شد و حال بعد از گذشت نزدیک به سه دهه از این اتفاق مبارک دستاوردهای بسیار خوبی نصیب مردم کشور شده و انتظار می رود که با مشارکت و حضور همه جانبه مردم در صحنه این روند مثبت و رو به رشد همچنان ادامه داشته باشد.

نماینده ولی در استان کردستان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشگام وحدت و همدلی در سراسر جهان است، اظهار داشت: به برکت نظام اسلامی و با توجه به رهنمودهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران به یکی از کشورهای اصلی در راستای وحدت مسلمانان تبدیل شده است و به همین دلیل است که طی چند سال اخیر با الهام گرفتن از نظام اسلامی شاهد آغاز حرکت ها و انقلاب های اسلامی در منطقه هستیم.

وی برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در تهران را یکی از دستاوردهای اصلی ایام هفته وحدت عنوان کرد و افزود: برگزاری سالانه این کنفرانس که در سال جاری به 26 دوره رسیده است یکی از نکات مثبت و بارز در راستای رسیدن به وحدت عملی در جهان اسلام است و پشت صحنه بسیاری از انقلاب های صورت گرفته در کشورهای عربی منطقه و همچنین بیداری اسلامی صورت گرفته در جهان افرادی بودند که سابقه حضور در اجلاس و کنفرانس های وحدت اسلامی در تهران شرکت کرده بودند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی با بیان اینکه باید همچنان مسیر وحدت و همدلی را در جامعه ادامه دهیم، بیان کرد: دشمن از وحدت بیشتر در کشور و در بین سایر ملت های مسلمان واهمه دارد و به همین دلیل در تمامی شرایط به فکر توطئه ها و دسیسه های جدید است و ما نیز باید با هوشیاری و بصیرت زمینه را برای مقابله عملی با این توطئه ها را فراهم کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان کردستان در ایام هفته وحدت گفت: مردم کردستان با حرکت در مسیر آرمان های نظام مقدس اسلامی همواره در صحنه های مختلف حضوری قابل توجه داشته اند و به همین دلیل با برگزاری مولودی خوانی و برگزاری جشن های متعدد ایام میلاد حضرت محمد (ص) و هفته وحدت را به بهترین شکل ممکن گرامی می دارند.

کد خبر 1798319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha