۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۷:۱۱

با محوریت ائمه جماعات؛

ستاد مردمی دهه فجر در مساجد خراسان تشکیل می شود

ستاد مردمی دهه فجر در مساجد خراسان تشکیل می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان از تشکیل ستاد مردمی دهه فجر در مساجد سطح استان با محوریت ائمه جماعات خبر داد.

حجت الاسلام حسین حائری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: با توجه به فرا رسیدن ایام شکوهمند و سراسر افتخار دهه‌ فجر و تقارن این ایام با ولادت اشرف مخلوقات الهی و پیامبر اکرم (ص) و بزرگ پرچمدار مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع) ائمه محترم جماعت و فعالان مرتبط با مسجد، همگام با مردم و نمازگزاران  برای بزرگداشت این ایام فرخنده ایفای نقش می کنند.

وی از تشکیل ستاد مردمی دهه فجر در همه مساجد سطح استان با محوریت ائمه جماعات و عضویت هیأت امناء، فرماندهان پایگاه‌های بسیج، مسئولین کانونهای فرهنگی و مسئولین هیأت مذهبی خبر داد.

وی با اشاره به فضا سازی مساجد بمناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب به برگزاری جشن‌های با شکوه به مناسبت ایام فجر  به برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس از دوران انقلاب اسلامی و پیروزی مردم اشاره کرد.

حجت الاسلام حائری با بیان اینکه برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی بین جوانان مسجدی در دستور کار است افزود: سخنرانی ائمه جماعت در راستای نقش مساجد و روحانیت در تقویت و تداوم اسلام ناب ‌محمدی، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی، تلاوت نور و قرائت قرآن از برنامه های در نظر گرفته شده در ایام دهه فجر است.

وی برگزاری مراسم دعای توسل و کمیل و دعای ندبه در دهه فجر به یاد حضرت امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه ها دانشت و افزود: پخش ندای ملکوتی الله اکبر در شب 22 بهمن و حضور فعالانه جوانان مساجد در صحن و پشت بام مساجد و منازل از برنامه های ایام دهه فجر است.

 حجت الاسلام حائری از  حضور گسترده نمازگزاران و جوانان و ائمه جماعت مساجد در مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای انقلاب اسلامی مساجد خبر داد و افزود: استفاده از سخنرانان توانمند جهت تبیین سیره و اخلاق رسول گرامی اسلام و امام صادق (ع) و آثار و برکات انقلاب اسلامی در بصیرت افزایی امت اسلام و بیداری ملل مسلمان نیز مد نظر قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در مساجد استان اظهارکرد: در این ایام دیدار با خانواده معظم شهداء و ایثارگران مساجد بویژه شهداء پیروزی انقلاب و  تجلیل و تقدیر از فعالان فرهنگی و اجتماعی مسجد و محله نیز انجام می شود.

حجت الاسلام حائری با بیان اینکه نمازگزاران به همراه امامان جماعت در راهپیمائی یوم الله 22 بهمن حضور خواهند داشت، افزود: ائمه جماعت مشهد در همایش فجرآفرینان انقلاب اسلامی نیز شرکت می کنند.

کد خبر 1800620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha