۱۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۲۹

ظریف منش:

همایش سراسری مکتب دفاعی انقلاب در اندیشه امام و رهبری برگزار می‌شود

همایش سراسری مکتب دفاعی انقلاب در اندیشه امام و رهبری برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) اظهار داشت: همایش سراسری مکتب دفاعی انقلاب اسلامی در پانزدهم و شانزدهم بهمن ماه با همکاری مراکز و دانشگاههای علمی کشور و حضور شخصیت های مختلف برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین ظریف منش فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) امروز چهارشنبه در نشستی خبری جزئیات و اهداف همایش سراسری مکتب دفاعی انقلاب اسلامی در آراء و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را تبیین و تشریح کرد.

وی اظهار داشت: این همایش توسط دانشگاه امام حسین و همکاری تعداد کثیری از دانشگاهها و مراکز علمی کشور و به عنوان یکی از برنامه های ستاد دهه فجر در 15 و 16 بهمن ماه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در بیان اهداف این همایش اظهار داشت: زمینه سازی برای ارائه نظرات امام و رهبری پیرامون مکتب امام خمینی (ره) از جمله اهداف این برنامه بوده و باز اندیشی آموزه ها و دستاوردهای انقلاب به جامعه و جهانیان نیز برای تکرار این مسیر پرافتخار از جمله دلایل برگزاری همایش بود.

وی اظهار داشت: در این همایش 150 مقاله ارسال شده است که از بین آنها 100 مقاله برگزیده شده و طی این دو روز 12 مقاله ارائه خواهد شد. همچنین در حاشیه این همایش نمایشگاهی از آثار علمی پیرامون بیانات و دیدگاهها و عملکرد امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از پروژه های تحقیقاتی و کتاب های منتشر شده و پایان نامه های تحصیلی برگزار می شود.

به گفته وی برگزاری 5 نشست تخصصی با حضور صاحبنظران در حوزه های مختلف انقلاب اسلامی و قدرت نرم ، اندیشه های دفاعی و تربیت امام ، مباحث نظری و دکترین اندیشه نظامی و فلسفه نظامی و همچنین امنیت و اشراف اطلاعاتی ازدیگر برنامه ها است.

ظریف منش در ادامه اظهار داشت: موقعیت جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب قابل مقایسه با قبل از آن نیست و ما باید روز به روز و سال به سال بعد از انقلاب را با یکدیگر مقایسه و پیشرفت را در حوزه های مختلف مشاهده کنیم.

وی گفت: کار بزرگ امام خمینی (ره) آزادسازی و ساختار دهی توان نهفته در مردم بود.

ظریف منش اظهار داشت: یکی از مهمترین آثار و برکات انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) ارائه یک مکتب دفاعی به جهانیان است که توسط انقلاب اسلامی عرضه شده است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: حزب الله و غزه و سایر کشورها از الگوی دفاعی جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند و این الگو منحصر به فرد و مخصوص اندیشه های انقلاب است.

وی با اشاره به تحریم های کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این تحریم ها مقابل دانش و اندیشه های دینی ما بی اثر بوده است.

ظریف منش در ادامه تصریح کرد: دانشگاه جامع امام حسین در آینده نزدیک همایش بزرگ علمی با نام "اقتصاد مقاومتی ، نشان استمرار صلابت ملت" را در اوایل سال آینده برگزار خواهد کرد، همچنین همایش تحول در علوم انسانی با عنوان روش شناسی در علوم انسانی از دیگر برنامه هایی است که دانشگاه امام حسین (ع) برگزار می کند.

وی همچنین در پایان گفت: ما 5 همایش را برای 5 سال آینده پیش بینی کرده ایم .
 

کد خبر 1803801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha