۱۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۷:۴۶

گزارش جلسه/

احتمال آوار مدرسه یک روستای علی آباد بر سر دانش آموزان

احتمال آوار مدرسه یک روستای علی آباد بر سر دانش آموزان

علی آبادکتول - خبرگزاری مهر: احتمال خرابی مدرسه روستای قوشکرایی بر سر دانش آموزان، اجرای نشدن طرح هادی، نداشتن امکانات ورشی از جمله مسائل و مشکلاتی است که توسط اهالی این روستای علی آبادکتول در دیدار با نماینده این شهرستان در مجلس مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این دیدار که بعد از ظهر شنبه در مسجد روستای قوشکریی برگزار شد، کریم کشته دهار روستا ازجمله مشکلات کلان این روستا را طرح هادی نام برد و افزود: به دلیل اینکه درطرح هادی عرض خیابان اصلی روستا باید به 10متر وکوچه های فرعی به هشت مترافزایش پیدا کند و با توجه به اینکه قشرآسیب پذیرروستا در حاشیه خیابان و کوچه ها سکونت دارند این امر باعث تخریب منازل آنها خواهد شد.

وی اظهار داشت: وضعیت مالی این خانواده ها درحدی نیست که توانائی ساخت مجدد خانه یا ترمیم خرابی ها را د اشته باشند.

دهیار قوشکرپی گفت: اجرا نشدن طرح هادی هم روستائیان را ازامکانات اوایه محروم می کند که این امر باعث شده اجرای طرح هادی دراین روستای قدیمی با بن بست روبه رو شود.

فنس کشی دور زمین ورزشی و نداشتن امکانات ورزشی اولیه برای جوانان روستا، رفع مشکلات بندانحرافی جاده بین مزارع و برقی شده چاه های آب روستای قوشکرپی نیز از دیگر مشکلات این روستا بود که توسط دهیارقوشکرپی عنوان شد.

رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس نیز به اهالی قوشکرپی و مسئولان این روستا قول داد بطور جدی پیگیر خواسته های همه مردم علی آبادکتول بویژه مردم سختکوش روستای قوشکرپی خواهد بود.

احتمال آوار مدرسه بر سر دانش آموزان
 
وی در پاسخ به یکی از اهالی روستا که عنوان کرده بود، مدرسه این روستا هر لحظه ممکن است بر سر دانش آموزانش خراب شود، گفت: تعداد دانش آموزان این روستا سال به سال کمتر می شود و سیاست وزارت آموزش و پرورش متمرکز کردن چند روستای نزدیک هم است و با ساخت مجتمع آموزشی مجهز دانش آموزان چند روستا می توانند از امکانات به روز این مجتمع استفاده کنند.
 
نوروزی بیان داشت: به اتفاق نمایندگان استان دردیداربا مهندس بهزاد معاون وزیرنیرو، دستور پرداخت 35میلیارد بدهی دولت به پیمانکاران اداره برق استان که باعث توقف پروژه های استان درزمینه برق شده بود را دریافت کرده ایم که با توجه به مشکلات اقتصادی که دولت با آن درگیراست تابحال پنج میلیارد به حساب اداره برق استان واریزشده است که مابقی هم بصورت مرحله ای واریزخواهد شد.
 
وی گفت: دستور پرداخت 40 میلیارد ریال اعتباراز مدیرعامل بانک توسعه تعاون ایران جهت پرداخت وام اشتغالزائی به جوانان استان گلستان صادرشده است.

نوروزی با بیان اینکه80 درصد بودجه اختصاص یافته به بخش کشاورزی استان هنوزجذب نشده است گفت: این امر نشان از ضعف مسئولان استانی دراین بخش دارد و  فشار این بی تدبیری بر دوش کشاورزان عزیز است.
کد خبر 1806618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha