۱۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۰۳

حسن نژاد:

انگیزه برای قاچاق دام در کردستان بالاست/ کشف 3805 راس دام قاچاق

انگیزه برای قاچاق دام در کردستان بالاست/ کشف 3805 راس دام قاچاق

سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: انگیزه برای قاچاق دام در کردستان به دلیل اختلاف قیمت در داخل کشور و کشور عراق زیاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم حسن نژاد شامگاه سه شنبه در یازدهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در سنندج اظهار داشت: مبادلات مرزی با تاثیرپذیری از قیمت های آن سوی مرزها شرایط و انگیزه را برای افزایش قیمت ها در داخل ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه تفاوت قیمت دام در عراق نسبت به این استان انگیزه را برای قاچاق دام بالا برده است، بیان کرد: قاچاق دام در استان تحت تاثیر قیمت ‌های دو برابری در آن سوی مرز نسبت به داخل کشور است و هر وقت که قیمت دام در کشور عراق بیشتر می‌ شود قاچاق دام افزایش پیدا می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: در کشور تنها از دو مرز استانهای کردستان و سیستان و بلوچستان دام زنده قاچاق می شود و دام های قاچاق بومی و در محدود مواردی از دیگر استان ها به قصد قاچاق وارد کردستان شده و از طریق مرزها به شمال عراق قاچاق می شود.

حسن نژاد اعلام کرد: کشفیات زیادی در ماه های اخیر صورت گرفته که تعداد 268 راس گوساله پرواری و هزار و 914 راس گوشفند از شهرستان مریوان، 70 راس گوساله و هزار و 185 راس گوسفند از بانه و 368 راس گوسفند از سروآباد کشف شده است.

وی در پایان با بیان اینکه ایجاد اکیپ جدید نظارتی در راستای مقابله عملی تر با قاچاق دام در استان کردستان یک امر لازم و ضروری است، ادامه داد: کنترل مبادی ورودی و خروجی استان، فعال کردن کمیته های شهرستانی و شناسنامه ‌دار کردن دام‌ ها از راهکارهای جلوگیری از قاچاق دام در مرزهای استان کردستان است.

در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان مصوب شد که کشتارگاه های استان مجاز به کشتار دام های زنده قاچاق پس از تحویل هستند.

کد خبر 1810164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha