۳۰ مرداد ۱۳۸۲، ۱۲:۰۰

براي پخش در تابستان

شبكه سراسري صدا 7 عنوان برنامه جديد خود را معرفي كرد

شبكه سراسري صدا  7 عنوان برنامه جديد خود را معرفي كرد

گروه ادب و هنر شبكه سراسري صدا براي تابستان امسال 7 عنوان برنامه جديد در نظر گرفته است كه در ايام مختلف هفته پخش مي شود.

به گزارش خبرنگار هنري مهر، آواها و نواها، فرهنگ مردم، دانش زبان، شباهنگام، شب، شعر، شاعر، شباهنگ و آيينه جادو عنوان برنامه هاي راديويي است كه براي فصل تابستان اقدام به تهيه و توليد آثار جديدي كرده اند.
برنامه «آواها و نماها» كه شنبه ها پخش مي شود،  به بررسي موسيقي محلي و فولكلور آذري مي پردازد. اين برنامه را علي آذري ارقون سردبيري مي كند و شهين مهين فر و محمد محسن رفيعي گويندگي آن را برعهده دارند.
«فرهنگ مردم» برنامه اي است كه نگاهي به موضوع ازدواج و مسايل پيرامون اين مراسم دارد. در اين اثر راديويي،  آداب و آيين هاي مربوط به ازدواج از مراسم خواستگاري تا جشن عروسي در فرهنگ مردم مناطق مختلف ايران معرفي مي شود و مورد بررسي قرار مي گيرد.
« دانش امروز» اثري است كه به بررسي اجمالي نظريه هاي زبان شناسي بعضي از زبان شناسان وانديشمندان و رابطه آن با زبان و ادب فارسي و بررسي ريشه واژه اي از لغات زبان فارسي مي پردازد.
« شباهنگام» عنوان برنامه اي در زمينه بازخواني اشعار برخي از شاعران نامدار ايراني است كه در زمينه شعر كلاسيك يا سپيد فعاليت داشته اند. فرخي سيستاني، شمس مغربي، هاتفي اصفهاني، سهراب سپهري، فريدون مشيري، ابتهاج و كاظمي از جمله اين سخن پردازان هستند. همچنين در اين برنامه بخشي به عنوان معرفي كتاب وجود دارد كه اين هفته « سياستنامه» را كه توضيحي درباره هنر ايران دوره غزنوي است، مورد بررسي قرار مي دهد. نقد داستان و ارايه چند حكايت خواندني از ديگر بخش هاي اين برنامه به شمار مي رود.
« شب، شعر، شاعر» برنامه اي در زمينه شعر است كه اين هفته به معرفي يكي از شاعران معاصر و نمونه هايي از آثار شعرا و آموزش اصول و مباني شعرارايه و توضيحاتي درباره مناجات ادبي مي پردازد. همچنين در بخش نقد شعر جوان، اشعاري كه به وسيله نويسندگان جوان به برنامه ارسال شده است، مورد نقد و بررسي قرار مي گيرد. اين برنامه را رضوان موسوي سردبيري و تهيه كنندگي مي كند و مژگان احمدي و رضا معيني به عنوان گوينده در آن فعاليت دارند.
« شباهنگ» نام برنامه اي است كه به موسيقي سنتي و روز مي پردازد. همچنين اين مجموعه برنامه سعي دارد آثاري را در همه زمينه ها و انواع موسيقي  اعم از كلام دار و بدون كلام كه بيشتر مورد توجه مخاطبين است ارايه دهد. حوريه صداقتي گويندگي اين بخش را به عهده دارد.
« آيينه جادو» برنامه اي است كه به اعلام خبر و اتفاقات مهم سينماي ايران و جهان مي پردازد. پخش اخبار مهم سينماي ايران از زبان مدير روابط عمومي معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، نگاهي به فيلم هفت ترانه ساخته بهمن زرين پور، بررسي فيلم سينمايي مرد شاهپركي از نگاه يك منتقد، خبرهايي از تئاتر و بررسي نمايش « در مصر برف نمي بارد» به كارگرداني علي رفيعي از جمله بخش هاي مختلف اين برنامه است كه سردبيري و تهيه كنندگي آن را محمد اسماعيل پور برعهده دارد و سرور پاكنشان به عنوان گوينده در آن فعاليت مي كند.
کد خبر 18733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha