۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۵۷

جوابیه فرماندار ابوموسی؛

178 دستگاه خودرو هیوندا وارد کشور شده است نه 500 دستگاه پورشه

178 دستگاه خودرو هیوندا وارد کشور شده است نه 500 دستگاه پورشه

فرماندار شهرستان ابوموسی، در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون شوراها و مجلس شورای اسلامی مبنی بر واردات 500 دستگاه خودرو پورشه به کشور با ارز دولتی جوابیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سعیدی فرماندار شهرستان ابوموسی در واکنش به مصاحبه امیر خجسته رئیس محترم کمیسیون شوراها با خبرگزاری مهر درتاریخ 2/12/91 با موضوع "500 دستگاه پورشه از جزیره ابوموسی وارد کشور شده است/ وارد کننده نامعلوم" توضیحی ارائه کرده است.

در این توضیح آمده است:

در اجرای مصوبات سفر استانی دولت اسال 1387 موضوع واردات خودرو خارجی با ارائه تسهیلاتی توسط ساکنین محترم جزایر پیش بینی در همین رابطه در سال 1389 تعداد 178 دستگاه خودرو هیوندا نه پورشه و نه با ارز دولتی (در آن زمان ارز مرجع و مبادله ای موضوعیت نداشت) وارد کشور گردید. در ادامه این روند البته پس از وقفه ای در سال 1390 و اوایل 91 تعدادی دیگر از شهروندان محترم ابوموسی 217 دستگاه از انواع مختلف با ارز آزاد وارد نموده که پس از تغییرات نرخ ارز این روند چندین ماه کاملا متوقف گردیده. از این رو درحال  حاضر یکی از مطالبات جدی شهروندان عزیزی که از این امتیاز بهره مند نشدند احقاق حق در این زمینه است. بر اساس تصریح مفاد تسهیلات ارائه شده شهروندان محترم به عنوان مالک آن اجازه داشتند به صلاحدید خود به دیگری به فروش برسانند.

یکی از اقدامات مهم و اثر بخش دولت در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته به ویژه مناطق مرزی پیش بینی همین مزیت هاست که انجام این مهم در جزایر نتایج مطلوب و ملموسی داشته است. قدر مسلم مفسده اقتصادی پدیده ای مذموم و منفور بوده و مقابله با آن یک تکلیف شرعی و قانونی است درعین حال پرداختن به این موضوع (واردات خودرو به ابوموسی) به  چنین شیوه های که مردم شریف و شهید پرور را دچار رنجش می کند و ربط دادن آن جریات مفاسد اقتصادی و سیاسی منصفانه نیست.

شایسته است با گوش جان دادن به رهنمودهای مشفقانه رهبر معظم انقلاب مسئولین محترم و رسانه ها به مسئولیت تاریخی خود عمل کنند و قبل از احراز موضوعی در کشاندن آن به افکار عمومی و رنجش خاطر مردم شریف تامل نمایند.بدیهی است مستندات موارد اشاره شده موجود می باشد هرگونه شبهه ای قابل پیگیری بوده و قانون راه پیگیری و بررسی از مجاری قانونی را باز گذاشته است.

به گزارش مهر، در روزهای اخیر امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اخیرا خبر رسیده تعداد 500 دستگاه خودروی لوکس پورشه از طریق جزیره ابوموسی به کشور وارد شده گفت: مرجع واردکننده و ارز تخصیصی به این خودروهای لوکس مبهم است.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به ممنوعیت واردات خودروی لوکس با حجم مصرف بنزین بالا به کشور گفت: در حالیکه شرایط اقتصادی کشور نیاز به آرامش و ثبات داشته و بسیاری از مردم در تامین معیشت روزانه خود مشکل دارند، معلوم نیست 500 دستگاه خودرو با این قیمت نجومی به چه طریق و به چه ارزی وارد کشور شده است.

وی با اشاره به فرمان هشتم دی رهبر معظم انقلاب در تاکید اخیر ایشان مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی از عزم جدی مجلس و کمیسیون متبوع خود برای ریشه یابی و مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد و گفت: با توجه به دستور رهبری برای مبارزه با مظاهر مفاسد به خصوص فساد اقتصادی کمیسیون شوراها با قاطعیت و با رصد کردن اتفاقاتی از این دست به مبارزه جدی با اخلال گران امنیت کشور خواهد پرداخت.

 

کد خبر 2006858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha