۲۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۳۴

معاون حقوقی استقلال به مهر خبر داد:

سند بهره برداری از "ورزشگاه کشوری" به نام استقلال صادر می شود نه سند مالکیت

سند بهره برداری از "ورزشگاه کشوری" به نام استقلال صادر می شود نه سند مالکیت

معاون حقوقی باشگاه استقلال ضمن اعلام آخرین وضعیت حقوقی مالکیت ورزشگاه مرغوبکار و کمپ حجازی گفت: طبق مصوبه هیات دولت سازمان ثبت اسناد مکلف است، سند مادر در بحث بهره‌برداری از ورزشگاه شهید کشوری را به نام باشگاه استقلال صادر کند.

محسن بزرگی در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص آخرین وضعیت حقوقی واگذاری ورزشگاه مرغوبکار، کمپ ناصر حجازی و ورزشگاه کشوری ضمن بیان مطلب فوق گفت: ما امروز برای اصلاح سند مالکیت مجموعه ورزشی کشوری نامه ای به اداره کل اموال دولتی فرستادیم چون هر هر تغییری در اسناد دولتی باید به تصویب هیات دولت و مدیر کل اداره کل اموال دولتی صورت می گیرد بنابراین سازمان ثبت اسناد مکلف است، سند مادر در بحث بهره‌برداری از ورزشگاه شهید کشوری را به نام باشگاه استقلال صادر کند.

وی در همین خصوص افزود: متاسفانه برخی رسانه ها به اشتباه عنوان می کنند که سند مالکیت ورزشگاه مرغوبکار به باشگاه استقلال انتقال پیدا می کند، در حالیکه این موضوع بدین شکل نمی باشد و طبق بند 2 مصوبه 15/12/91 اسند مالکیت مجموعه شهید کشوری به نام دولت جمهوری اسلامی بوده اما به نمایندگی بهره برداری از آن به باشگاه استقلال واگذار شده است بنابراین ورزشگاه کشوری نمی تواند جزو سرمایه های باشگاه استقلال به ثبت برسد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا مجموعه ورزشی شهید کشوری توسط شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی به وزارت ورزش و جوانان واگذار شده و آنها نیز برخی از بخش های این مجموعه را به بخش خصوصی اجاره داده اند، تاکید کرد: اولا خود شرکت تجهیز و توسعه زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان است که هردوی این مجموعه ها دولتی می باشند. ثانیا اگر قراردادی نیز با بخش خصوصی بسته شده باشد ما طبق قانون تا زمانی که تاریخ ان قرارداد به پایان برسد به آن پایبندیم.

وی در همین خصوص افزود: اما طبق مصوبه هیات دولت از این پس اگر آن بخش یا بخش های خصوصی قرار باشد اجاره بهایی را پرداخت کنند باید این پرداخت یا پرداخت ها به حساب باشگاه استقلال صورت گیرد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال تصریح کرد: البته در مصوبه هیات دولت سه استثنا قائل شده و آن هم به اماکن اداری فدراسیون های بسکتباال، دو و میدانی و کاراته مربوط می شود که این اماکن اداری همچنان در اختیار این سه فدراسیون باقی می ماند.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی فدراسیون ها مانند دو و میدانی از امکانات و اماکن مجموعه ورزشی کشوری استفاده می کنند، بنابراین آیا آنها از این پس باید در ازای استفاده از این امکانات به باشگاه استقلال پول بپردازند، تاکید کرد: این موضوع بستگی به توافق مدیر عامل باشگاه استقلال با روسای فدراسیون های مربوطه داردو مطمئن باشید اگر اختلافی وجود داشته باشد وزارت ورزش و جوانان حکمیت خواهد کرد.

بزرگی در پاسخ به این پرسش که آیا ورزشگاه مرغوبکار جزو اموال و دارایی های باشگاه استقلال محسوب می شود، گفت: طبق مصوبه 17/10/91 هیات دولت مالکیت قطعی مجموعه ورزشی مرغوبکار به دولت واگذار شده است. البته در حال حاضر ما به دنبال کارهای اداری انتقال سند آن به باشگاه استقلال هستیم تا طبق ماده 117  قانون محاسبات کشور، با حضور کارشناس میزان ارزش مالی این مجموعه کارشناسی شود تا بر اساس آن افزایش سرمایه داده و بتوانیم در ثبت شرکت ها به ثبت برسانیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمپ ناصر حجازی نیز جزو اموال باشگاه  استقلال محسوب می شود، تاکید کرد: قرارداد کمپ باشگاه استقلال اجاره به شرط تملیک است. در حال حاضر مدیرعامل باشگاه به دنبال پایان کار آن بوده و روند اداری کارهای شهرداری آن دنبال می شود، پس از آن قطعا برای واگذاری و انتقال ان به سرمایه های باشگاه استقلال قطعا اقدام می کنیم.

 

کد خبر 2017861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha