۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۰۷

در گفتگو با مهر عنوان شد:

ورزشگاه مرغوبکار از استقلال گرفته می‌شود/ مسئولان ورزشگاه را رها کرده‌اند

ورزشگاه مرغوبکار از استقلال گرفته می‌شود/ مسئولان ورزشگاه را رها کرده‌اند

سرپرست اداره ورزش و جوانان حوزه جنوب غرب تهران اعلام کرد از نحوه مدیریت و اداره ورزشگاه شهید مرغوبکار ناراضی و گله‌مند است و وضعیت فعلی مجموعه را در شان این ورزشگاه قدیمی و باشگاه بزرگ و پرطرفدار استقلال نمی‌داند.

حسین خبیری در مورد وضعیت ورزشگاه مرغوبکار، ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: ورزشگاه مرغوبکار یکی از ورزشگاه‌های قدیمی و تحت مدیریت و مالکیت اداره ورزش و جوانان بوده که ورزشکاران و استعدادهای جوان بسیاری از این مجموعه به مدارج بالا و تیم‌های ملی راه یافتند.

وی ادامه داد: سال‌ها پیش دولت وقت در جهت کمک به باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، ورزشگاه‌های درفشی فر و مرغوبکار را بصورت اجاره 15 ساله در اختیار این دو باشگاه قرار داده که مدت اجاره آنها چندین سال بود که به اتمام رسیده است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان حوزه جنوب غرب تهران همچنین افزود: از نحوه مدیریت و اداره ورزشگاه شهید مرغوبکار ناراضی و گله‌مند هستیم و وضعیت فعلی مجموعه مرغوبکار را در شان این ورزشگاه قدیمی و باشگاه بزرگ و پرطرفدار استقلال نمی‌دانیم.

تصویری از مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار

وی اضافه کرد: در بازدید میدانی که هفته گذشته به همراه مسئولان اماکن و بازرسی از مجموعه مرغوبکار داشتم، متاسفانه با مواردی مواجه شدم که مایه تاسف است. مجموعه مرغوبکار از اوضاع اسفناکی برخوردار است و مدیریت خوبی بر مجموعه اعمال نمی‌شود، بعنوان مسئول و متولی ورزش حوزه جنوب غرب مسئولیت دارم، به وضعیت این مجموعه رسیدگی کنم.

خبیری در ادامه یادآور شد: متاسفانه هیچ اقدام و هزینه‌ای جهت نظافت مجموعه صورت نگرفته و مشخص است سرویس‌های بهداشتی سالن چندمنظوره ماه‌هاست نظافت نشده است. باتوجه به تذکرات قبلی، همچنان تعداد زیادی اتومبیل اسقاطی و بازداشتی در مجموعه توقیف است که چهره این مجموعه ورزشی را به مانند یک پارکینگ نمایان می‌کند. مایه تاسف است که در بازدید صورت گرفته پاکت‌های سیگار در دفاتر سالن و ته سیگارهای فراوان در داخل زمین فوتبال و باشگاه بیلیارد یافت شد تا چهره این مکان ورزشی مخدوش شود.

وی همچنین تاکید کرد: گزارشاتی هم در سال اخیر مبنی بر بروز ناهنجاری‌های غیراخلاقی در مجموعه منتشر شد که متاسفانه صحت آن توسط مراجع امنیتی تائید شده که همه این موارد باعث نگرانی ما و بیانگر عدم نظارت و مدیریت صحیح از سوی باشگاه استقلال بر مجموعه فوق است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان حوزه جنوب غرب تهران ادامه داد: باشگاه استقلال بدون اخذ مجوز اقدام به تاسیس 2 باشگاه بیلیارد در ورزشگاه مرغوبکار کرده و برخلاف قانون اقدام به اجاره آنها به شخص ثالث کرده است. معتقدم اگر یک دهم درآمد مجموعه صرف نگهداری، نظافت و بازسازی مجموعه می‌شد ورزشگاه مرغوبکار دچار وضعیت فعلی نمی‌بود.

تصویری از مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار

وی تصریح کرد: علی فتح‌الله‌زاده از مدیران باتجربه، کارآمد و دلسوز فوتبال کشور است که سال‌ها با سخت‌ترین مشکلات باشگاه استقلال را مدیریت کرده اما مشخص است که نه ایشان و نه مدیران رده بالای استقلال ماه‌هاست که حتی بصورت گذری هم بازدیدی از مجموعه مرغوبکار نداشتند، زیرا در این صورت مجموعه فوق با این وضعیت مواجه نمی‌بود.

خبیری همچنین خاطرنشان کرد: البته زمین چمن طبیعی مجموعه که در سال‌های دور یکی از بهترین زمین‌های جنوب تهران بوده به دلیل عدم توجه و رسیدگی در نگهداری در حال تبدیل شدن به یک زمین خاکی ناهموار است. آنطور که از گزارشات کارکنان مجموعه مطلع شدم، ماه‌هاست که حقوق خود را دریافت نکردند و به همین خاطر رغبتی به کار و اداره مجموعه ندارند.

وی با بیان اینکه درصدد بازپس گیری مجموعه مرغوبکار از باشگاه استقلال است، تصریح کرد: با هماهنگی مدیران بالاتر اقدامات اولیه آن را شروع کرده‌ایم. البته حدود 3 سال قبل اداره کل ورزش و جوانان زمینی حدود 3 هزار متر در بهترین منطقه غرب تهران (بلوار فردوس غرب) در جهت کمک به باشگاه استقلال به این باشگاه اهدا کرد که در حال حاضر تحت نام کمپ زنده یاد ناصر حجازی در اختیار باشگاه استقلال است و بخش اعظمی از هزینه‌های احداث این کمپ نیز توسط این اداره کل پرداخت شده است.

تصویری از مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار

سرپرست اداره ورزش و جوانان حوزه جنوب غرب تهران اضافه کرد: در این شرایط می‌خواهیم با در اختیار گرفتن مجموعه مرغوبکار و در اختیار گذاشتن آن به جوانان منطقه جنوب تهران کمبود فضای ورزشی را کاهش دهیم.

وی همچنین یادآور شد: عدم رسیدگی و مدیریت نامطلوب ورزشگاه مرغوبکار، نیاز جوانان منطقه به فضای ورزشی و آموزشی و از همه مهمتر اقدام به واگذاری این باشگاه به بخش خصوصی باعث شده تا در صدد آن برآئیم که مجموعه مرغوبکار را بازپس گیری کنیم و پس از مرمت و بازسازی آن، با راه اندازی رشته‌های مادر و مدال‌آور جهت استفاده جوانان و استعدادهای منطقه در اختیار آنها قرار دهیم.

خبیری در ادامه صحبت‌هایش به موضوع مهمی هم اشاره کرد: منطقه جنوب تهران سرشار از استعدادهای ناب ورزشی است که در سال‌های دور خصوصا در رشته‌های دومیدانی، کشتی، فوتبال، رزمی و غیره صاحب قهرمانان و افتخارآفرینان بسیاری در مجامع بین‌المللی و المپیک بوده است که عدم توجه مناسب و بالا رفتن هزینه ورزش طی سال‌های اخیر باعث افت بروز این استعدادها و بالا رفتن هزینه ورزش شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این حق جوانان محروم منطقه جنوب تهران است که بتوانند بدون دغدغه در مجموعه های ورزشی و رشته های مورد علاقه استعدادهای خود را بروز بدهند و پله های ترقی را به راحتی طی کنند.

تصویری از مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار که به پارکینگ تبدیل شده است

سرپرست اداره ورزش و جوانان حوزه جنوب غرب تهران همچنین تاکید کرد: واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی سال‌ها بود که در حد حرف باقی مانده بود که روسا و وزرای پیشین ورزش تنها شعار آن را سر دادند اما در دولت فعلی می‌بینیم که دولت عزم جدی برای تحقق این امر دارد.

وی اضافه کرد: تشکیل کمیته واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی در هیات دولت بیانگر این است که وزیر ورزش و جوانان با پرهیز از شعارهای تبلیغاتی این موضوع مهم را که سال‌ها در حد حرف بوده به واقعیت تبدیل کرده است. دکتر محمود گودرزی با انتخاب و تعیین امیررضا خادم به عنوان نماینده ویژه در همین خصوص نشان داد که مدیری صادق و عمل گرا است.

خبیری در پایان گفت: خادم از جمله مدیرانی است که هم قهرمان المپیک و جهان بوده و هم دارای تحصیلات عالیه است. مضافا اینکه یکدوره هم بعنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی حضور داشته و اشراف کاملی به قوانین دارد. مطمئنا ایشان با حمایت و درایت دولت و وزیر محترم ورزش و جوانان آرزوی چندین ساله طرفداران پرسپولیس و استقلال را برآورده خواهند کرد تا 2 باشگاه پرطرفدار به معنی واقعی وارد پروسه خصوصی‌سازی شوند.

کد خبر 2252445

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha