۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۷:۴۹

القدس العربی :

بی طرف ماندن اردن در بحران سوریه دشوار است

بی طرف ماندن اردن در بحران سوریه دشوار است

یک پایگاه عرب زبان با اشاره به موقعیت اردن در بحران سوریه بر در امان نماندن این کشور از تبعات بحران سوریه تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه القدس العربی در مطلبی با عنوان بی طرفی اردن در بحران سوریه دشوار است، آورده است: برخورد دولت اردن با بحران سوریه و تحولات آن همانند فردی است که در میدان مین گرفتار شده است و تلاش زیادی به خرج می دهد تا مینها منفجر و نابود نشود.

این روزنامه می نویسد: اردن در حلقه قدرتهای منطقه ای قوی گرفتار شده است. عراق در شرق، سوریه در شمال، رژیم صهیونیستی در غرب، عربستان در جنوب شرقی. مدت زمانی است که این کشورها با بحرانهای داخلی و جنگ روبرو هستند.

القدس العربی بیان کرد: هنگامی که آمریکا، عراق را اشغال کرد و بحران در این کشور شدت گرفت، افراد زیادی به اردن رفتند، قبل از آن نیز آوارگان فلسطینی به اردن پناه برده بودند.

القدس العربی می نویسد: امروز اردن با گرفتاری بزرگی به نام بحران سوریه روبرو است، زیرا نه تنها در کانون بحران است، بلکه ائتلافات استراتژیکی با کشورهای عربی و بین المللی دخیل در این بحران دارد.

این روزنامه با اشاره به کم رنگ بودن راهکارهای سیاسی در سوریه از متضرر شدن اردن، رژیم صهیونیستی، لبنان و عراق در صورت نبود قدرت مرکزی در سوریه خبر داده است.

این روزنامه در ادامه می نویسد: اردن در صورت تشدید بحران سوریه، نمی تواند بی طرف باقی بماند.

کد خبر 2023889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha