۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۴۷

پورعباسی در گفتگو با مهر:

فشارخون بالا عامل اصلی بیماری قلبی عروقی

فشارخون بالا عامل اصلی بیماری قلبی عروقی

کاشان – خبرگزاری مهر: فوق تخصص جراحی قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: فشارخون بالا عامل اصلی بیماری قلبی عروقی است.

صادق پورعباسی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه فشار خون بالا احتمال سکته قلبی مغزی، نارسایی قلبی کلیوی و مرگ زودرس را بالا می برد، افزود: فشارخون بالا یکی از مهم ترین بیماری های غیر واگیر است که در طی چند دهه اخیر، شیوع آن در جوامع در حال توسعه افزایش چشمگیری یافته است، به طوری که حدود 20 درصد از جمعیت بالغین ایران و بسیاری از کشورهای جهان به این بیماری مبتلا هستند.

 وی، سابقه فامیلی، استعمال دخانیات، چاقی، تغذیه، مصرف الکل، دیابت و فشار روانی را از جمله عوامل موثر در فشار خون بالا دانست.

فوق تخصص جراحی قلب و عروق دانشگاه تصریح کرد: سیگاری ها 70 درصد بیش از سایر افراد در معرض بیماری های قلبی – عروقی هستند که این میزان با افزایش مدت سیگاری بودن و نحوه تدخین (عمیق یا سطحی بودن) بیشتر می شود.

پورعباسی، رژیم غذایی مناسب شامل پتاسیم، فیبر غذایی و نوشیدن مایعات زیاد، ورزش مرتب حداقل 30 دقیقه ورزش های هوازی در روز، عدم مصرف مشروبات الکلی، محدود کردن مصرف سدیم (نمک) به کمتراز 5/1گرم در روز، کاهش استرس و فشار عصبی، جلوگیری از ازدیاد وزن، قطع مصرف سیگار، مصرف دارو و توجه به توصیه پزشک را از جمله اقدامات بیمار جهت کنترل فشار خون عنوان کرد.

وی در پایان توصیه کرد: افراد بالای 18سال، فشارخون خود را هر شش ماه یکبار چک کنند و سبک زندگی شان را تغییر دهند.

 

کد خبر 2029198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha