۲۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۹:۱۰

زاهد:

پنج پروژه مهر ماندگار در نیر اجرا می شود/ مقاوم سازی 2800 واحد روستایی

پنج پروژه مهر ماندگار در نیر اجرا می شود/ مقاوم سازی 2800 واحد روستایی

نیر – خبرگزاری مهر: فرماندار نیر از اجرای پنج پروژه اقتصادی، خدماتی و عمرانی در قالب طرح های مهر ماندگار در این شهرستان خبر داد و بر لزوم تکمیل و بهره برداری این پروژه ها تا پایان دولت دهم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، میرفخرالدین زاهد عصر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نیر اضافه کرد: در مجموع شش پروژه در قالب طرح مهر ماندگار در این شهرستان تعریف شده بود که از این تعداد پل سقزجی به پایان رسیده و بقیه پروژه ها از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردارند.

وی افزود: احداث تصفیه خانه و شبکه فاضلاب، احداث بزرگراه نیر - سراب، استخر ذخیره آب صائین، اجرای سد خاکی مجید آباد و مجتمع آبرسانی شهید کسایی فاز دو پروژه های مهر ماندگار شهرستان نیر هستند.

فرماندار نیز بهره برداری از این طرح ها را در روند محرومیت زدایی از شهرستان نیر تاثیرگذار خواند و یادآور شد: محور فعالیت های این شهرستان امسال توجه به روستاها و مناطق محروم و کم برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه نگاه دولت در ایجاد فعالیت های عمرانی مشارکت دادن مردم است، تصریح کرد: این طرح از امسال با همکاری و دهیارهای ها سرعت می گیرد و طرح های عمرانی در شهر نیر و بخش کورائیم نیز به عنوان مناطق محروم با جدیت دنبال می شود.

زاهد متذکر شد: شهر نیر از نظر اعتبارات و از نظر جایگاه صنعت گردشگری در ردیف شهرهایی است که باید از دیدگاه مسئولان استانی و کشوری مورد توجه قرار بگیرد تا به سطح شهرهای توسعه یافته برسد.

وی همچنین از مقاوم سازی دو هزار و 819 واحد مسکن روستایی در شهرستان نیر خبر داد و تاکید کرد: برای اجرای این طرح ها در مجموع 250 میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

فرماندار نیر با اشاره به اجرا و تهیه طرح هادی روستاهای این شهرستان افزود: از 101 روستای شهرستان نیر 100 درصد طرح هادی 36 روستای بالای 50 خانوار تهیه شده و طرح هادی 13 روستای دیگر نیز با اعتباری افزون بر 650 میلیون ریال در دست اقدام است.

کد خبر 2031948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha