۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۰۳

نادران در نشست خبری:

جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی از کاندیداتوری زاکانی اعلام حمایت کرد

جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی از کاندیداتوری زاکانی اعلام حمایت کرد

یکی از سخنگویان جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی با اعلام حمایت از کاندیداتوری زاکانی در انتخابات گفت: رئیس جمهور باید قانون مدار، شجاع و قاطع باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، الیاس نادران نماینده مجلس شورای اسلامی و سخنگوی حوزه اقتصاد و مبارزه با مفاسد اقتصادی جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی در نشست خبری با اعلام حمایت این جبهه از کاندیداتوری علیرضا زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: همان طور که رهبری فرمودند کسی که مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده می گیرد باید توان و ظرفیت در حوزه اجرا داشته باشد و هم مدیریت قبلی این حد از ظرفیت مدیریتی را نشان داده باشد به این نتیجه رسیدیم زاکانی این ظرفیت و همه جانبه نگری در همه وجوه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی را خواهد داشت.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری امسال و تاکید بر اینکه هر دو حماسه سیاسی و اقتصادی همزاد و دو بال رشد و تعالی جامعه هستند، گفت: دوستانی که این جبهه را تشکیل دادند  در پاسخ به ندای رهبری در تلاش برای ایجاد فرصتی در کنار بحث گفتمان سازی در چارچوب آرمان های نظام در حد توان خود هستند تا بتوانند شرایط حماسه سیاسی و اقتصادی را فراهم کنند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه کسانی که بخواهند مسئولیت سکانداری حوزه اجرایی کشور را بر عهده بگیرند باید علاوه بر داشتن نقاط قوت دولت های قبلی تلاش برای برطرف کردن نقاط ضعف آنها داشته باشند گفت: سلامت اطرافیان رئیس جمهور اهمیت بسیاری دارد، در دوران گذشته آسیب های بسیاری از اطرافیانی که تعلق خاطر به رئیس جمهور داشتند دیده ایم که آثار آن هنوز باقی مانده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید قانون مدار، شجاع و قاطع باشد افزود: این رئیس جمهور نباید در تمکین نسبت به نهادهای قانون گذار فقط نظرات فردی خود را اعمال کند.  درگیری بین قوای مختلف مشکل جدی است. آخرین مشکلی که در مجلس شورای اسلامی با آن مواجه هستیم اصلاح قانون انتخابات شهر و روستا است که ما تلاش می کنیم طیف وسیعی را شامل شود.

سخنگوی حوزه اقتصاد و مبارزه با مفاسد اقتصادی جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی  ادامه داد: به دلیل برداشت های شخصی رئیس جمهور به دادگاه بی ربط ارجاع نمی شود. نظرات فردی به مدیریت کشور آسیب می زند و همه باید به قانون تمکین داشته باشند.

نادران با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی باید شیوه های عملی و کارکردی داشته باشد افزود: آنچه را که اکنون در مبارزه با مفاسد شاهد هستیم افرادی هستند که شعار می دهند و فضاسازی رسانه ای انجام می دهند اما اقدام علمی و چشمگیری صورت نمی گیرد.

وی افزود: هر از گاهی مرزهای نظارتی صحبت از پرونده های مفاسد اقتصادی می کنند که از نظر افکار عمومی محیرالعقول است. باید کسی اهل مبارزه با مفاسد باشد و در این قضیه محکم ایستادگی کند.

این نماینده مجلس گفت: زمانی که به شهید رجایی پیشنهاد نخست وزیری شد وی گفت ترجیح می دهم فرد دیگری به روی کار بیاید اما زمانی که با وی صحبت شد از زیر بار خدمتگزاری شانه خالی نکرد و در چارچوب قانون مردانه پای کار ایستاد و در همان مسیر ثابت قدم بود.

وی ادامه داد: رجایی نشان داد مدیر عالی رتبه نظام بود که به دنبال قدرت طلبی نبوده و زمانی  که به او تکلیف شد در صحنه باشد پذیرفت که امروز این را در زاکانی می بینیم.

نادران  خاطرنشان کرد: همان طور که رجایی در اولین نطق معرفی خود در ریاست جمهوری اعلام کرد من مقلد امام، فرزند مجلس و خدمتگزار مردم هستم  امیدواریم زاکانی نیز خود را مقلد رهبری، فرزند مجلس و خدمتگزار مردم بداند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر برنامه جبهه حماسه سازان برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و ادامه پرداخت نقدی یارانه ها گفت: سیاست های توزیعی در قالب مجموعه سیاست های اقتصادی تعریف می شود ، هم در بحث توزیع یارانه ها قانون داریم و هم دولت به صورت جامع عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه پرداخت نقدی یارانه ها به صورت هدفمند برای قشر ضعیف جامعه از ضرورت ها است افزود: این هدفمندی باید به صورت نقدی صورت گیرد و تامین اجتماعی با تعریف جامع مورد عنایت باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه باید آسیب شناسی از اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه ها داشته باشیم ادامه داد: مرحله دوم با ایجاد شرایط لازم و آسیب شناسی نسبت به مرحله اول باید صورت گیرد، با توجه به تورم 30 درصدی و گرانی ها و اشراف دولت به بازار و عدم کنترل آن، امروز این کار را به مصلحت نمی دانیم اما در دولت بعدی در صورت فراهم بودن شرایط اجرای فاز دوم نیاز اساسی خواهد بود چرا که کاری که انجام شده را نمی توان متوقف کرد.

نادران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شکست اصلاح طلبان در انتخابات سال 84 به علت تعدد نامزدهایشان بوده و ممکن است در این دوره تعدد نامزدهای اصولگرا به ضرر آنها تمام شود اظهارداشت: شکست سال 84 اصلاح طلبان ناظر به تعداد کاندیداهایشان نبود بلکه دومینوی بی رغبتی مردم به عملکرد ا صلاح طلبان در مجلس ششم سبب شد که در انتخابات شوراها و مجلس و ریاست جمهوری را از دست بدهند.

وی ادامه داد: امروز اصولگرایان تلاش برای اصلاح عمومی با نقد درون گفتمانی دارند و قاطبه مردم همان طور که در انتخابات مجلس نشان دادند به اصولگرایان روی آورده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ این سوال که برنامه جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی برای خدمت رسانی به ایثارگران چیست، تصریح کرد: ما در مجلس هفتم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را مورد بررسی قرار دادیم که به دلایل مالی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و در آن جا نیز با تاخیر مواجه شد که اخیرا مجمع تشخیص مصوبه آن را اعلام کرده و امیدواریم دولت بعدی با را ه اندازی این قانون بتواند به مطالبات ایثارگران پاسخ دهد.

 

کد خبر 2036150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha