۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۳۹

زمين 300 ميليون توماني وقف حضرت زهرا(س)/ جدول برترين موقوفات

زمين 300 ميليون توماني وقف حضرت زهرا(س)/ جدول برترين موقوفات

وقف زمين 700 ميليون توماني حاج مرتضي روحاني در لنجان هرچند ركود وقف در يك ماهه سال جاري را شكست ولي در روزهاي آغازين سال جديد در ميان جديد ترين موقوفاتي كه زنان در سال جديد ثبت كرده اند يك بانوي زنجاني زمين 300 ميليون توماني اش را وقف حضرت زهرا(س) كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته پس از ديدار مسئولان اوقاف با مقام معظم رهبري مساله ترويج وقف و ورود اوقاف به وقف با نيات جديد مطرح شد. وقفهايي كه حتي در حوزه محيط زيست، انرژي هسته و كشاورزي و صنعت بايد مفيد به فايده باشند. هر چند اوقاف با اعلام ثبت سهام بورس خيران گام ديگري را در ترويج وقف برداشت ولي در سال گذشته تنها يك سازمان دولتي همكاري خود را با اوقاف براي استفاده از ظرفيت هزاران ميلياردي وقف  اعلام كرد.

بر اساس اين گزارش، فراكسيون وقف مجلس نهم هم هنوز اقدام موثري براي ترويج فرهنگ وقف انجام نداده اند ولي خيران ايراني همچنان بدون نگاه به اقدامات تبليغاتي و دولتي در ثبت موقوفات پيشگام هستند.

جدول برترين موقوفات ثبت شده در سال 92

نام شهر يا استان نام واقف ميزان وقف نيت واقف
كرمانشاه حجت الاسلام خيراللهي منزل مسكوني به ارزش 30 ميليون تومان صرف حوزه علميه
لنجان حاج مرتضي روحاني زمين 700 ميليون توماني كمك به فقرا
زنجان صفر اصغري زمين تجاري به ارزش 300 ميليون تومان وقف حضرت زهرا
اردبيل فرهاد بهرام پور زمين 120 ميليون توماني توسعه امامزاده
اصفهان خانم مومني خانه 250 ميليون توماني وقف كتابخانه
تهران فاطمه تشكري آپارتمان 250 ميليون توماني بيماران صعب العلاج
البرز پدر شهيد خالق پرست خانه 80 ميليون توماني معارف ديني
قوچان يك كشاورز زمين 270 ميليون توماني عزاداري سيد الشهدا
پاوه فرشاد نقش بندي زمين 200 ميليون توماني فعاليتهاي قرآني

جوان ترين واقف سال 92

به گزارش مهر، در يك ماهه سال جاري تعداد موقوفات ثبت شده در كشور از سقف 50 موقوفه گذشته است. ولي يكي از جذاب ترين موقوفات وقف يك خانه مسكوني به ارزش 20 ميليون تومان در شهر سميرم بوده است. اين وقف توسط نوجواني 12 ساله به نام جعفر صابري زاده انجام شد. اين نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: چند سالي است به بيماري ديابت مبتلا شده ام و براي زيارت به حرم امامزاده ابراهيم آمدم. بعد تصميم گرفتم براي توسعه اين بارگاه كاري انجام دهم. به پدرم گفتم خانه اي كه در جوار اين امامزاده به من هديه داده است وقف اين امامزاده كنم و پدرم موافقت كرد. اكنون خانه تخريب شده و براي توسعه حرم از اين فضاي 240 متري استفاده مي كنند.

نكته جالب اين است كه اين نوجوان تنها فرزند خانواده است و جعفر در اين گفتگو تمايلي به رسانه اي شدن نداشت و گفت: شايد اين اقدام من با رسانه اي شدن اين حركت موجب شود تا فرهنگ وقف در جامعه ترويج شود.

وقف مغازه 300 ميليون توماني براي فعاليتهاي فرهنگي در فضاي مجازي

البته در كنار اين موقوفات وقفهاي جديدي هم در هفته جاري به ثبت رسيده است كه مي توان به وقف 150 ميليون توماني يه واحد مسكوني در بروجن، وقف مسجد 14 معصوم، وقف مغازه 300 ميليون توماني در شهرستان فردوس وقف فعاليتهاي فرهنگي در محيط مجازي و وقف 110 ميليون توماني براي ساخت يك مسجد در شهرستان خوي اشاره كرد.

کد خبر 2036673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha