۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۲۱

گزارش مهر/

اعتراض به هتک حرمت "حجربن عدی" با تجمع طلاب و مردم ورامین

اعتراض به هتک حرمت "حجربن عدی" با تجمع طلاب و مردم ورامین

ورامین – خبرگزاری مهر: جمعی از طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع)، ائمه جماعات، مسئولان و مردم خداجوی شهرستان ورامین در حوزه علمیه امام صادق(ع) تجمعی در اعتراض به هتک حرمت مرقد حجر بن عدی(ره) برپا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این تجمع اعتراضی که از ساعت 11 صبح یکشنبه برگزار شد، حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران و امام جمعه موقت ورامین، حجت الاسلام سید احمد حسینی رئیس شورای اسلامی، سیدجمال جلیلی سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرستان ورامین نیز حضور داشتند.

حاضران در این مراسم با سردادن شعارهایی از جمله "هیهات من الذله"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسراییل"، "مرگ بر صهیونیست"، "مرگ بر وهابی"، "ای سلفی ای وهابی ننگت باد"، "ای امام زمان(عج) تسلیت تسلیت" و "مسلمین جهان تسلیت تسلیت" این عمل غیر انسانی و وحشیانه را محکوم و خواستار مجازات عاملان این جنایت شدند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین در اجتماع باشکوه طلاب و روحانیون، طی سخنانی با برشمردن صفات برجسته حجر بن عدی(ع) گفت: حجر تا لحظات آخر عمر با برکت خود در راه ولایت به مجاهدت پرداخت و سر انجام شهید راه ولایت شد؛ روضه حجر بن عدی(ع) مانند روضه صحابه امام حسین(ع) در روز عاشورا است، سختی‌ های وارد شده بر این شخصیت بزرگوار کمتر از سختی‌های وارد شده بر اصحاب در روز عاشورا نبود.

حجت‌الاسلام سید مهدی محمودی افزود: حجر یار با وفای پیامبر گرامی اسلام (ص)، امیرالمؤمنین (ع) و امام حسن مجتبی(ع) بود؛ پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه تروریستها، قبر "حجر بن عدی" صحابی حضرت علی(ع) را نبش کرده و پیکر وی را ربودند.

وی بیان داشت: حجر بن عدی در سال 51 به همراه پسرش و تعدادی دیگر از صحابه توسط معاویه بن ابی سفیان به شهادت رسید، وی از یاران امام علی(ع) و فرمانده سپاه ایشان در جنگ نهروان علیه خوارج بود.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین ادامه داد: نبش مزار مطهر صحابه رسول الله(ص) و یکی از شهدای صدر اسلام یعنی حجربن عدی الکندی دل هر انسان مؤمن و مسلمانانی را به درد می آورد و وقوع چنین وقایع دلخراشی، بار دیگر نقش بارز اسرائیل، آمریکا و سایر عناصر استکبار در تلاش برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان را بر جهانیان عیان ساخته است.

وی تصریح کرد: بدون شک دلیل دست یازیدن دشمنان اسلام و همدستان اسرائیل و آمریکا در منطقه به چنین اقدامات زشتی، ناشی از عصبانیت آنها از شکستهای متوالی در میدان سوریه با مقاومت جانانه مسلمانان است؛ امروز حرم مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در دمشق نیز در معرض خطر حمله وهابی های سلفی است.

حجت الاسلام محمودی افزود: وهابیت امروز سنی نیستند، پیروان منهج اموی و سفیانی هستند و به همین دلیل با شیعیان دشمنی دارند.

وی اظهار داشت: چه بسا آن گروه سفیانی که در برابر امام عصر(عج) می ایستند همین وهابیون و سلفیون باشند؛ این افراد پست تهدید کردند که در صورت اشغال دمشق حرم حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) را نیز خراب کرده و به این دو بزرگوار جسارت می کنند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین ادامه داد: امروز امریکا و اروپا تمام قدرت خود را در مبارزه با شیعیان به کار بسته اند؛ جهان اسلام باز هم در برابر توطئه هولناکی قرار گرفته که هدفش تشدید تنش و جنگ داخلی در سوریه و مشغول کردن گروه های مسلمان به حوادث خونین مذهبی و فرقه‌ ای است.

وی گفت: عاملان جنایت پیشه این فاجعه تأسف بار، چه سلفیان تندرو و نابخرد باشند و چه فریب خوردگان وعده های دروغین شرق و غرب، به یقین از طرف رهبران اصلی جریان فتنه انگیز در سوریه یعنی غرب و آمریکای جهانخوار هدایت می شوند.

کد خبر 2047656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha