۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۴

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

درخشش نشریات "سیمره" و "تبلور اندیشه" در جشنواره زاگرس/ کسب 6 عنوان برای لرستان

درخشش نشریات "سیمره" و "تبلور اندیشه" در جشنواره زاگرس/ کسب 6 عنوان برای لرستان

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نشریات سیمره و تبلور اندیشه از مطبوعات محلی لرستان با کسب شش مقام در نخستین جشنواره مطبوعات محلی زاگرس در استان ایلام درخشید.

به گزارش خبرنگار مهر؛ در نخستین جشنواره مطبوعات محلی زاگرس که در استان ایلام برگزار شد مطبوعات لرستان در بین 700 اثر ارسالی از 19 استان کشور موفق به کسب شش رتبه برتر شدند.

این آثار شامل 207 گزارش، 137 مقاله، 136 سرمقاله و یادداشت، 73 مصاحبه، 63 تیتر، 45 صفحه‌آرایی و 28 عکس و طرح بوده است.

مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه سیمره در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: در این جشنواره در بخش سرمقاله و یادداشت دو سر مقاله "موقعیت استان در انتظار نقش‌آفرینی نمایندگان" و "توسعه­ استان لرستان با مدل پنجره شکسته" نوشته صادق سیفی از نشریه سیمره موفق به کسب عنوان نخست شد.

کیانوش رستمی ادامه داد: همچنین مطلب "دموکراسی باژگونه" نوشته هوشنگ آزادبخت نیز از نشریه سیمره موفق به کسب عنوان سوم در بخش مقاله شد.

وی عنوان کرد: در بخش عکس نیز عکس "انار" صفحه اول نشریه سیمره تهیه شده توسط سعید سروش موفق به کسب رتبه برتر شد.

رستمی عنوان کرد: در بخش طرح نیز یاسر دلفان از این نشریه موفق به کسب عنوان برتر نخستین جشنواره ملی مطبوعات محلی زاگرس شد.

مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه سیمره با اشاره به موفقیت های متعدد این نشریه در سطوح مختلف بیان داشت: "سیمره" تاکنون موفق به دریافت 35 عنوان کشوری، منطقه ای و استانی شده است.

رستمی با اشاره به سابقه 10 ساله این نشریه، موفقیت های "سیمره" را ناشی از تلاش و پیگیری های نویسندگان توانمند آن دانست و بیان داشت: به عکس برخی نشریات استان که بیشتر "آگهی نامه" هستند ما به دنبال دادن آگاهی و حرکت در مسیر رسالت حرفه ای خود هستیم.

آذر سالاروند مدیر مسئول نشریه "تبلور اندیشه" نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: در نخستین جشنواره مطبوعات محلی زاگرس این نشریه موفق به کسب دو عنوان برای استان لرستان شد.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره مقاله "مرغ، وحشت این روزهای ما" از نشریه تبلور اندیشه نوشته شده توسط اسد فرهمند موفق به کسب عنوان دوم جشنواره شد.

سالاروند افزود: همچنین در بخش ویژه "صفحه آرایی" سالنامه سال 90 نشریه تبلور اندیشه از استان لرستان به نام فریدون مرادی موفق به کسب عنوان برتر شد.

مدیر مسئول نشریه "تبلور اندیشه" با اشاره به عناوین کسب شده توسط این نشریه در جشنواره های مختلف منطقه ای و استانی، بیان داشت: در طول سه سال برگزاری جشنواره مطبوعات محلی لرستان "تبلور اندیشه" به طور پیاپی برگزیده بخشهای ویژه جشنواره و همچنین دارای عنوان در دیگر بخشها بوده است.

سالاروند با اشاره به کم توجهی به مطبوعات محلی در لرستان، بر ضرورت توجه بیشتر مسئولان امر به این حوزه تاکید کرد و بیان داشت: در حال حاضر مطبوعات محلی لرستان با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای رفع این مشکلات در راستای اعتلای حوزه رسانه استان چاره اندیشی جدی صورت گیرد.

کد خبر 2060550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha