۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۵

محل اختصاص بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران مشخص شد

محل اختصاص بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران مشخص شد

مسئول هیات انتقال دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: هنوز به طور رسمی وضعیت بودجه دانشگاه اعلام نشده اما آنچه تاکنون مشخص شده است این است که بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران از سر جمع بودجه ها در نظر گرفته شده است.

دکتر غلامرضا شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: البته این موضوع هنوز به صورت رسمی به ما اعلام نشده اما آنچه مشخص است این است که کمیسیون تلفیق از سر جمع بودجه ها برای دانشگاه بودجه در نظر گرفته است.

وی افزود: علت هم این است که دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 92 دوباره احیا شده و به عنوان یک واحد جدید تاسیس شده است اما لایحه بودجه دولت در سال 91 داده شده بود. معمول این است که واحدهایی که بعد از تقدیم لایحه بودجه و یا تصویب بودجه تاسیس می شوند بودجه آنها از بودجه متمرکز وزارتخانه و یا از سر جمع بودجه های کشوری تخصیص داده می شود.

شاه حسینی اظهار داشت: از همین رو مشکلی برای دانشگاه بوجود نمی آید چرا که این واحد را دولت تاسیس کرده است و وزارت بهداشت باید منبع بودجه را تامین کند. در سنوات گذشته هم نمونه این اتفاق رخ داده است و بسیاری از مراکز تحقیقاتی به این شیوه بودجه گرفته اند و سپس برای سال بعد برای آنها ردیف بودجه تخصیص داده شده است.

وی درباره نظر برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که یادآور شده اند هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران باید در این زمینه نظر دهند، گفت: یک دانشگاه از نظر قانونی بر مبنای تصمیم شورای گسترش دانشگاه ها که هم در وزارت بهداشت وجود دارد و هم در وزارت علوم شکل می گیرد. شورای گسترش دانشگاهها تصمیماتش همچون تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و دارای این اختیار قانونی است. از این رو دانشگاهی شکل گرفته و هیات امنای آن هم مشخص است و نیازی به تصویب هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه وجود ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: از نظر بودجه نیز بودجه ها در اختیار وزارتخانه هستند و ردیف های بودجه دانشگاه ها هم زیر گروه ردیف بودجه وزارت بهداشت محسوب می شود بنابراین با وجود مشخص بودن سرانه دانشجویی، کارمندی و استادی میزان آن مشخص است.

وی درباره نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس درباره بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: رئیس جمهور در این نامه تاکید کرده است علی رغم اینکه بودجه در مرحله تصویب است توجهی به دانشگاه علوم پزشکی ایران در کمیسیون تلفیق صورت گیرد. چرا که معمول این است که پس از اینکه لایحه بودجه تصویب شود نمی توان ردیفی را اضافه و کم کرد بنابراین خواسته رئیس جمهور در این نامه توجه نمایندگان مجلس به این موضوع بوده است که دانشگاه ایران ایجاد شده و اهمیت دارد که ردیف بودجه داشته باشد و در کمیسیون تلفیق بررسی شود.

شاه حسینی اضافه کرد: اینکه گفته می شود نامه به کمیسیون تلفیق نرسیده و وضعیتش مشخص نیست هم باید از نمایندگان مجلس پرسیده شود که سرنوشت نامه چه شده است. ضمن اینکه منابع دانشگاه ایران و سرانه دانشجویی، کارمندی و استادی مشخص است و می توانند از همان منبعی که مشخص کرده اند آن را به دانشگاه بدهند اما باید در اجرا دقت بیشتری کرد که موضوع سیاسی نشود زیرا دلیلی ندارد که دانشگاهی که بر اساس قانون شکل گرفته است از حقوق خود محروم باشند.

وی درباره آخرین وضعیت دانشگاه علوم پزشکی ایران پس از احیاء مجدد گفت: دانشگاه وضعیت و مسیر کاری خود را پس از احیاء طی می کند و سازمان اجرایی دانشگاه به طور کامل شکل گرفته است.

به گزارش مهر، دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال آبان سال 89 بر اساس تصمیم دکتر وحیددستجردی وزیر وقت بهداشت مستند به تصمیم کارگروه خروج دستگاه های اجرایی در دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهیدبهشتی ادغام شد و در فروردین سال 92 بر اساس تصمیم شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی و نظر دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت دوباره به شکل اولیه خود برگشت. 

 

کد خبر 2064920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha