۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۸:۰۰

«شانزده سال» منیژه آرمین به فصل پایانی تالیف رسید

«شانزده سال» منیژه آرمین به فصل پایانی تالیف رسید

منیژه آرمین با اشاره به تالیف فصل پایانی رمان تازه خود با عنوان «شانزده سال» اظهار امیدواری کرد، این رمان حداکثر تا یک ماه آینده برای انتشار در اختیار انتشارات سوره مهر قرار بگیرد.

منیژه آرمین در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تالیف رمان جدید خود با عنوان «شانزده سال» اظهار داشت: نوشتن این رمان کمی بیش از آنچه فکر می‌کردم طول کشید، اما الان مشغول نگارش فصل پایانی آن هستم و به نظرم تا یک ماه دیگر نگارش این رمان به پایان برسد.

وی درباره مضمون و قصه این رمان نیز گفت: رمان «شانزده سال» در یک مقطع تاریخی ویژه از ایران رخ می‌دهد و داستان چند لایه دارد که از سال 1304 آغاز می‌شود و تا سال 1320 ادامه پیدا می‌کند.

آرمین با تاکید بر اینکه مقطع تاریخی رخداد این رمان در تاریخ معاصر ما بسیار حساس و قابل اعتناست، این رمان را ادامه دو اثر سابق خود با عنوان «شب و قلندر» و «شباویز» معرفی کرد و گفت: ناشر این رمان هم قرار است مانند دو رمان دیگر من انتشارات سوره مهر باشد.

این نویسنده در ادامه و در پاسخ به سئوالی درباره سایر فعالیت‌های ادبی خود گفت: من برخلاف برخی نویسندگان دوست ندارم که حین نگارش یک رمان دست به تالیف آثار دیگری بزنم. به همین خاطر تا زمانی که تالیف این رمان به پایان نرسد، کار دیگری را شروع نخواهم کرد.

آرمین سال گذشته و پس از بازنشر رمان «ای کاش گل سرخ نبود» توسط انتشارات سوره مهر، خبر از تالیف رمان تازه خود داده و اذعان داشته بود که نگارش این رمان در سال گذشته به پایان خواهد رسید.

آرمین عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس است و در کنار نویسندگی در نقاشی، سفالگری و روانشناسی نیز صاحب تخصص است.

مرحوم امیر‌حسین فردی مدیر فقید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری پیش از این در یکی از مصاحبه‌های خود درباره این نویسنده اذعان داشته بود: منیژه آرمین، یکی از زنان نویسنده موفق ایرانی است که در آثارش اصالت‌ها و زیبایی‌های زندگی مردان و زنان این سرزمین دیده می‌شود. به اعتقاد بنده هنوز آرمین با افق و خواسته‌های خود در فضای ادبیات داستانی فاصله زیادی دارد. به نظرم چشمداشت او از ادبیات گسترده است و شوقش برای نوشتن و آفرینندگی بسیار و به همین میزان و مقیاس نیز انتظار ما از ایشان افزون و اشتیاقمان فراوان است.

از دیگر آثار منتشر شده آرمین می‌توان به رمان‌های شباویز، شب و قلندر، بوی خاک و سرود اروندرود اشاره کرد.

کد خبر 2078057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha