۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۲۹

تبرکی عنوان کرد:

کمبود پزشک متخصص و عدم ماندگاری آنان در کنگان/ لزوم ترمیم پانسیون پزشکان

کمبود پزشک متخصص و عدم ماندگاری آنان در کنگان/ لزوم ترمیم پانسیون پزشکان

بوشهر - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان کنگان گفت: تأمین نیروی انسانی متخصص و ماندگاری آنان از معضلات بخش درمان شهرستان کنگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس تبرکی بعدازظهر یکشنبه در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با قدردانی از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ درمانی در سطح استان درماه‌های اخیر، توجه بیشتر مسئولین دانشگاه به درمان جنوب استان و شهرستان کنگان را خواستار شد.

وی به برخی از مشکلات درمانی کنگان اظاره کرد و بیان داشت: دسترسی به بیمارستان جنرال با توجه به دوری مسافت از مرکز استان از جمله مشکلات مردم این منطقه است که امید است با اعتباری که در سفر مقام معظم رهبری به سلامت شهرستان اختصاص داده شده و همچنین از محل اعتبارات نفت شاهد مرتفع شدن مشکلات بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان و گسترش تجهیزات و تخت‌های بیمارستان باشیم.

وی تأمین نیروی انسانی متخصص و ماندگاری آنان در شهرستان را یکی دیگر از معضلات بخش درمان شهرستان کنگان دانست و اظهار امیدواری کرد: با تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و ترمیم پانسیون پزشکان انگیزه بیشتری برای خدمت در شهرستان کنگان برای پزشکان و نیروهای متخصصص ایجاد شود.

فرماندار کنگان پیشنهاد کرد: در نشست مشترک فرمانداری کنگان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و مدیران سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی تفاهم نامه همکاری در زمینه تأمین نیاز‌های بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به امضاء برسد.

لزوم تسریع در پروژه‌های مصوب و تأمین دستگاه‌های تشخیصی

رئیس شورای شهر کنگان نیز خواستار سرعت بخشیدن به پروژه‌های مصوب و تأمین دستگاه‌های تشخیصی با توجه به دوری مسافت از مرکز استان شد.

اکبر فاریابی افزود: منتظر موافقت اصولی تاسیس دانشکده پیراپزشکی در کنگان هستیم تا بتوانیم با کمک دیگر مسئولان اعتبارات لازم را برای این پروژه تأمین کنیم.

وی همچنین به موضوع مصوبه بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به عنوان بیمارستان معین نفت اشاره کرد و افزود: باید تعریف خاصی از این مصوبه ارائه شود و دستور وزیر نفت مبنی بر تجهیز بیمارستان کنگان پیگیری شود تا شاهد خدمات بیشتر و مطلوب تری به مردم خوب این منطقه باشیم.

چارت تشکیلاتی بیمارستان کنگان پاسخگوی جمعیت و مراجعات کنگان نیست

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز گفت: 70 تا 80 درصد مراجعان به بیمارستان به ویژه در بخش های ارتوپدی و اورژانس از شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی هستند که با نگاه خوبی که مدیر درمان پارس جنوبی به موضوع سلامت و درمان دارند امید داریم توجه بیشتری به مشکلات درمان و تأمین امکانات و تجهیزات بیمارستان به ویژه افزایش ظرفیت اتاق عمل و تأمین تخصص‌های جدید مانند متخصص مغز و اعصاب و ایجاد بخش‌های آی سی یو نوزادان و اعصاب و روان بشود.

زینب حسینی افزود: تعمیر و تجهیز پانسیون، احداث کتابخانه، کافی نت و سالن آمفی تئاتر در بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان و نوسازی امکانات ظاهری و هتلینگ این بیمارستان از جمله نیازهای ضروری شهرستان کنگان است.

وی همچنین گفت: چارت تشکیلاتی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان مربوط به جمعیت 23 هزار نفری شهرستان بوده که باید با توجه به افزایش جمعیت تغییراتی در چارت ایجاد شود.

لزوم افزایش تعداد تخت‌های بیمارستان کنگان به 200 تخت

دکتر علی راستگو رییس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان هم خواستار افزایش تخت های بیمارستان 96 تخت خوابی کنگان به 200 تخت و همچنین اصلاح چارت تشکیلاتی بیمارستان شد.

در نشست مشترک مسئولان شهرستان کنگان با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مشکلات درمان این شهرستان بررسی شد.

در پایان این نشست مقرر شد نیازهای ضروری بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، پانسیون این بیمارستان همراه با برآورد هزینه‌ها برای جذب اعتبارات لازم از مسئولان استانی در کوتاهترین زمان در اختیار رییس دانشگاه و فرماندار کنگان قرار گیرد.

کد خبر 2101537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha