۱۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۱۷

تنگستانی خبرداد:

هزار تن میگو حاصل صید 20 روزه صیادان بوشهری است

هزار تن میگو حاصل صید 20 روزه صیادان بوشهری است

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: صیادان بوشهری با گذشت 7روز از آغاز فصل صید میگو بیش از هزار و 80 تن میگو صید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن تنگستانی پیش از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صید میگو از هفته گذشته در آبهای استان بوشهر آغاز شده استT گفت: صید میگو در استان بوشهر از آغاز فصل صید تا دیروز در مقایسه با مدت مشابه پارسال 40 درصد افزایش داشته است .

وی با تاکید بر این نکته که سال گذشته صیادان در این مدت 600 تن میگو صید کرده بودند، افزود: پیش بینی می‌شود امسال یکهزار و 700تن میگو صید شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: صیادان استان بوشهر سال گذشته یکهزار و 570تن میگوصید کردند که علاوه بر مصرف در استان  به دیگر استان‌های کشور هم ارسال شد.

تنگستانی افزود: 12 هزار صیاد با یکهزار و 110 شناور شامل 300 فروند موتور لنج صیادی، 800 قایق و 10کشتی در صید میگو فعالیت دارند .

وی افزود: صیدگاه‌های این استان با توجه به افزایش شناورهای صیادی، از آغاز فصل صید بیشترین میگو را از دریا صید کرده‌اند اما بیشترین ذخائر میگوی دریایی مربوط به منطقه مّطاف و بخش ساحلی تنگستان است.

معاون شیلات استان بوشهر تصریح کرد: 40 درصد میگوی کشور در استان بوشهر صید می‌شود و 65 درصد ذخایر میگوی استان از گونه ببری سبز از بهترین گونه‌های میگوی خلیج فارس و بقیه گونه‌های سفید و سرتیز هستند.

صید میگو در استان بوشهر  برای قایق‌ها از 9مرداد و برای سایر شناورها از 10مرداد ماه آغاز شده است که طول مدت صید معمولا 30روز می‌باشد.

کد خبر 2112792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha