۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۱۷

علاسوند:

آموزش‌ کودکان در کشور دینی نیست/ خدا را می‌توان در وجود کودک زنده کرد

آموزش‌ کودکان در کشور دینی نیست/ خدا را می‌توان در وجود کودک زنده کرد

اهواز- خبرگزاری مهر: استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: آموزش‌هایی که ما در کشور به کودکان می‌دهیم به هیچ وجه دینی نیست و باید در این زمینه کارهای جدی‌تری انجام داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا علاسوند پیش از ظهر امروز شنبه در آیین تجلیل از دختران نمونه خوزستان با بیان اینکه سطح اخلاقی خانواده ها تضعیف شده است، اظهار کرد: آموزش دینداری نباید از ظواهر دینی و تکلیف شروع شود و در روایات روی دین باطنی تاکید شده است.

وی افزود:  فرزندان مفاهیم خیر و شر و مفاهیم وابسته به خوبی و بدی را از خانواده یاد می گیرند و کسی که در خانواده تربیت اخلاقی نشده است نسلی را که به بار می‌ آورد فاقد اخلاق است.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به اینکه نمی شود به راحتی مسلمان بود، مسلمانی و اسلامی زندگی کرد، عنوان کرد: متاسفانه روندی شکل گرفته است که نصیحت کردن را به معنای گیر دادن تبدیل کرده است و با چنینی مفاهیمی می خواهند نهاد خانواده را از خلاقیات جدا کنند.

علاسوند اضافه کرد: به جای رشد اخلاقی هنجارشکنی و هنجار گسیختگی اخلاقی رواج  پیدا کرده است. آموزش دین و زندگی به عنوان یک بسته دینی رو به ضعف است اگرچه فهم دینی بچه های دینی عمق پیدا کرده است و نسبت به سه سال قبل عمیق تر شده است.

وی با اشاره به دلایل فروپاشی خانواده ها گفت: اگر اخلاق در سبد تربیتی ما وجود ندارد با ادبیات ساده می‌توان خدا را در وجود بچه‌ها زنده  کرد. یکی از علت‌های مهم فروپاشی خانواده آموزش ندادن مسائل جنسیتی است.

این نویسنده خوزستانی تصریح کرد: امروز با خانواده ای تک جنسیتی روبرو هستیم چون دختران ما را به سوی برابری جنسی سوق داده شده اند. عناصر اصلی نقش های جنسیتی وقتی کامل بنا شد خانواده کاملی نیست خانواده منشا اصلی این مسئله است.

علاسوند با بیان این که یعنی اینکه خانواده ها در کنار آموزش همه تکالیف نقش مادری را هم باید به دختران خود آموزش دهند، تاکید کرد: مادری یعنی مدیریت بحران و  مدیریت عاطفه و مادر ضربه گیر حوادث است. جامعه مادران نیاز به فعالیتهای مددکاری داردئ این به بالندگی امور کمک می کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: تمام مسائلی که به اقتصاد برمی گردد به اخلاق مربوط می شود و سنت وقف در ایران اکثرا به دست بانوان گسترش یافته است.

کد خبر 2135296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha