۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۶

در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل؛

معاون رئیس جمهور عراق با روحانی دیدار کرد

معاون رئیس جمهور عراق با روحانی دیدار کرد

معاون رئیس جمهور عراق در حاشیه شصت و هشتمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل با  حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارس خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، معاون رئیس جمهور عراق در حاشیه شصت و هشتمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل با حجت السلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کرد.
 
 روحانی در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی، فرهنگی و اشتراکات مذهبی میان ملت های ایران و عراق اظهار داشت: دوملت بزرگ و برادر همواره منافع خود را درتامین منافع مشترک یکدیگر می بینند.
 
وی با اشاره به روابط دوستانه میان تهران – بغداد، اظهار داشت: بدون شک ظرفیت های بیشتری برای توسعه روابط در عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی ، گردشگری و زایرین دو کشور وجود دارد.
 
رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تداوم اقدامات تروریستی در عراق گفت: از اینکه مردم این کشور همچنان از اقدامات تروریستی در رنج هستند، متاسف هستیم.
 
رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسئله حضور تروریسم در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز از افغانستان گرفته تا پاکستان و عراق شاهد اقدامات تروریستی هستیم و بحران سوریه به یک مصیبت بزرگتر تبدیل شده است.
 
وی همکاری و هماهنگی کشورهای منطقه برای مبارزه با افراطی گری و تروریسم را اقدامی مهم و ضروری دانست.
 
روحانی بر حل بحران سوریه از راههای سیاسی و غیر نظامی تاکید کرد و گفت: اگر بحران کنونی در سوریه حل و فصل نشود، ممکن است دامن آن سایر کشورهای منطقه را نیز فرا بگیرد.
 
معاون رئیس جمهور عراق هم ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت: بسیار مسرور و خرسندیم که شخصیتی اندیشمند، متفکر و منطقی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران از سوی مردم این کشور انتخاب شده است.
 
وی خطاب به روحانی گفت : شما دارای دلی بزرگ و اندیشه ای والا هستید و امیدوارم مجموعه اقدامات دولت جنابعالی برای ملت های ایران و منطقه خیر وبرکت داشته باشد.
 
وی علاقمندی دولت عراق برای توسعه روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد و گفت: مایلیم روابط خود را با دولت و ملت ایران در همه عرصه‌ها تحکیم بخشیم.
 
کد خبر 2143288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha