۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۲۸

امینی خبر داد:

برداشت 180تن میگو از مزارع دیر/ ذخیره‌سازی 18میلیون قطعه میگو

برداشت 180تن میگو از مزارع دیر/ ذخیره‌سازی 18میلیون قطعه میگو

دیر- خبرگزاری مهر: رئیس شیلات بندر دیر گفت: پیش بینی می شود که امسال حدود ۱۸۰ تن میگو از مزارع شهرستان دیر برداشت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در شهرستان دیر هم اکنون پنج مزرعه پرورش میگو توسط بخش خصوصی و شرکت‌های شیلا شنگ، یکتا میگو، مرجان میگو، گوهر میگو و شرکت امکان میگو فعالیت می‌کنند و امید می رود که تا سال آینده 11مزرعه پرورش میگو در این شهرستان به بهره‌برداری  کامل برسد.

رئیس شیلات بندر دیر بعد از ظهر یکشنبه در بازدیدی از پرورش میگوشهرستان دیر اظهار داشت: تمام بچه میگوهای ذخیره شده که تعداد آنها به ۱۸میلیون قطعه می رسد از نوع وانامی هستند و پیش بینی می شود که امسال حدود ۱۸۰ تن میگو از این مزارع برداشت شود.

عقیل امینی افزود: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است،همزمان با آغاز فصل ذخیره سازی میگو در استان بوشهر، 11 مزرعه در ۲۲۰ هکتار در دستور کار شیلات دیر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: هم اکنون  پنج مزرعه آن به بهره برداری رسیده است و امید می رود که تا سال آینده تمام مزارع پرورش میگو در این شهرستان به بهره برداری  کامل برسند

رئیس شیلات دیر ادامه داد: توسعه صنعت پرورش میگو در شهرستان سبب ایجاد تحول در اقتصاد و اشتغال پایدار نیروهای بومی را فراهم می کند و می تواند صنعت اشتغال زایی مناسبی برای صیادان باشد.

کد خبر 2145404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha