۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۵۴

درستکار در گفتگو با مهر:

حرفم را پس گرفتم/ "این شب‌ها" با محور شناخت خدا و اصحاب سیدالشهدا

حرفم را پس گرفتم/ "این شب‌ها" با محور شناخت خدا و اصحاب سیدالشهدا

علی درستکار مجری "این شب‌ها" توضیحاتی در خصوص علل بازگشت به تلویزیون و اجرای مجدد این برنامه معارفی ارائه کرد و از ویژگی‌های سری جدید آن سخن گفت.

علی درستکار در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بازگشت به برنامه "این شب‌ها"ی شبکه یک آنهم پس از مدتی غیبت گفت: قرار نبود همچنان به سازمان صدا و سیما برگردم اما دلیل عمده بازگشتم به تلویزیون منتفی شدن حضورم در اتاق بازرگانی بود.

حضور در اتاق بازرگانی مانع تمرکز کافی برای حضور در تلویزیون

مدیر روابط عمومی سابق اتاق بازرگانی ایران افزود: دو ماهی می‌شود از این پست استعفا داده‌ و به وضعیت سابق چهار سال پیش خودم برگشته‌ام. یکی از موانع مهم مشغولیت در یک موقعیت اجرایی، عدم تمرکز و فرصت کافی برای حضور شایسته روی آنتن بود اما حالا که از آن مسئولیت استعفا داده‌ام امکان حضور در برنامه تا حد زیادی فراهم شد.

این مجری تأکید کرد: هر چند برخی از دلایل درونی و شخصی برای نبودن همچنان باقی است اما به جهت عنایتی که مدیران شبکه یک به من برای اجرای برنامه داشتند، تا پیش از پایان سال 92 مجددا اجرای "این شب‌ها" را پذیرفتم و به این ترتیب حرفم را پس گرفتم.

چنان برخورد نکنند انگار نبودمان مهم‌تر است از بودنمان

درستکار درباره دلایل درونی و شخصی توضیح داد: انتظار این است که تعامل مدیران میانی و عالی تلویزیون با امثال ما چنان نباشد که انگار کنیم نبودمان برای آنها مهم‌تر است از بودنمان. مهم‌ترین چیز برای من حقوق مخاطب است و اینکه اجازه دهیم او بر اساس یک برنامه ریزی شخصی مباحث را پیگیری و با آنها همراهی فکری کند.

مجری "این شب‌ها" اذعان کرد: ما باید به مخاطب اجازه دهیم به شکل مناسبی همراهمان بوده و حضور تاثیرگذاری داشته باشد. به اعتقاد من زمان پخش ما باید در حد امکان زودتر از این باشد، چراکه گروه بزرگی از مردم ساعت 23:30 را زمان دیری برای تماشای برنامه می‌دانند و در 6 ماهه دوم سال این ساعت به واقع برای خانواده‌ها دیروقت است. به خصوص اگر قرار باشد ما هفته‌ای یک شب روی آنتن برویم.

وی در پاسخ به اینکه مگر پخش محرم هرشبی نیست؟ تصریح کرد: ما شب اول و دوم محرم روی آنتن می‌رویم و بعد از آن حضورمان از شب پنجم به بعد ادامه پیدا می‌کند. به نظرم امکان مدیریت زمان وجود دارد. ساعت پخش فعلی ما پس از سریال شبکه یک مشخص شده است.

پخش زنده "این شب‌ها" پیش از پخش اصلی برای معرفی هر قسمت

درستکار درخصوص نظر جدیدی که درباره برنامه ارائه کرده است، گفت: قرار شده پیش درآمدی مخاطب‌محور برای "این شب‌ها" در ساعات اولیه شب منظور شود و بنا شده حدود ساعت 20 برای مدت 20 دقیقه به صورت زنده روی آنتن بیاییم، پیام‌های مردم را بازخوانی و بازپخش کنیم و توضیحات لازم درباره برنامه آن شب را به مردم ارائه کنیم. همچنین گفتگوی تلفنی مختصری نیز برای معرفی بحث و موضوع آن شب با مهمان برنامه خواهیم داشت.

مجری "این شب‌ها" از تغییر در دکور برنامه تا حدی که بودجه اجازه داده خبر داد و افزود: امید داریم با طراحی جدید برنامه، مخاطب از نقشی که به او داده می‌شود رضایت داشته باشد و و خداوند هم راضی باشد و بتوانیم قدم موثری برداریم.

خداشناسی موضوع برجسته محرم امسال

وی موضوع برنامه در محرم امسال را اینگونه توضیح داد: به طور برجسته خداشناسی و به طور جانبی معرفی اصحاب اباعبدالله را به عنوان موضوع طراحی کرده‌ایم. در واقع بحث می‌کنیم که الله چه خدایی است که اصحاب شایسته او لازم می‌بینند خود را برای او به آب و آتش بزنند و ایثارگری کنند.

درستکار در پایان تأکید کرد: از سوی دیگر می‌خواهیم بررسی کنیم این گروه از انسان‌های شریف خود را برای چه هدفی به آب و آتش می‌زنند؟ و البته پاسخ این است که برای خدا. تبیین اینکه خدا کیست و چه ویژگی‌هایی دارد در برنامه مدنظر ما قرار گرفته است تا اینگونه هم شناخت خدا حاصل شود و هم به شناختی نسبی از اصحاب امام حسین (ع) برسیم.

کد خبر 2163549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha