۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲

نصر:

برداشت 110 هزار تن انار در استان اصفهان

برداشت 110 هزار تن انار در استان اصفهان

اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به فصل برداشت انار از باغات استان گفت: 110 هزار تن انار در باغات استان اصفهان برداشت می شود.

محمد نصر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کشت انار در باغات استان اصفهان انجام گرفته و سال به سال این سطح زیر کشت افزایش می یابد، اظهار داشت: 10 هزار هکتار از باغات استات اصفهان درخت انار  کاشته شده که سالانه هزار و 500 هکتار به سطح باغات انار استان افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه 95درصد تولید انار افزایش یافته است، افزود: 110 هزار تن انار در باغات استان اصفهان برداشت شده که 20 درصد آن به بیرون از استان صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان  شهرستان هاي اردستان، كاشان ، شهرضا و نطنز اصفهان، نجف آباد، دهاقان، آران و بيدگل، خور وبيابانك،  شاهين شهر، برخوارو نائين ومباركه از شهرستان های استان در کشت انار نامبرد و بیان داشت: شهرستان های شهرضا، نطنر و کاشان بیشترین سهم در تولید محصول انار را در استان دارند.

وی بیان داشت: دومین محصول استان که سهم بالایی در تولید دارد محصول انار است که تا پایان این ماه برداشت این محصول در سطح باغات انجام می گیرد.

نصر همچنین به کشت پاییزه در استان اصفهان اشاره و افزود: 130 هزار هکتار زراعت استان به کشت پاییزه اختصاص یافته است که كلزا پياز ، جو و گندم از محصولات مورد کشت پاییزه استان اصفهان است.

 

کد خبر 2163911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha