۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۰۹

آخرین وضعیت تجمیع دانشگاه علامه

بدهی 23 هکتاری شهرداری منطقه 22 به دانشگاه علامه/ احداث دو دانشکده جدید در پردیس المپیک

بدهی 23 هکتاری شهرداری منطقه 22 به دانشگاه علامه/ احداث دو دانشکده جدید در پردیس المپیک

معاون عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر نتوانیم تمام تجمیع دانشگاه را در محل فعلی دانشگاه انجام دهیم در نهایت شاید بتوانیم در دو پردیس المپیک و پردیس شماره دو تجمیع را انجام دهیم .

دکترغلامعلی کارگر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: براساس مصوبه دولت هشتم دانشگاه علامه مکلف است تمام ملک های خود در سطح شهر تهران را فروخته و در یک نقطه تجمیع کند.

وی ادامه داد: برهمین اساس دانشگاه علامه باید تجمیع شود. با این حال در سال 83 و 84 که طرح تجمیع دانشگاه مطرح شد با سیاست گذاری که صورت گرفت قرار شد طرح جامع دانشگاه علامه در زمینی 43 هکتاری در منطقه 22 اجرا شود.

معاون عمرانی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: ولی 16 هکتار از زمین دانشگاه به آزاد راه تهران شمال و 7 هکتار از این زمین به اتوبان همت و 6 هکتار نیز به برخی از تعاونی‌ها اختصاص یافت و از این زمین تنها 12 هکتار ماند که واقعا در شان دانشگاه بزرگ علوم انسانی علامه طباطبایی نیست و نمی توان تمام تجمیع را در این مقدار زمین انجام داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری منطقه 22 حدود 23 هکتار زمین به دانشگاه بدهی دارد که براساس تفاهم نامه ای که با دانشگاه منعقد کرده متعهد شده است این زمین را در جایی که مدنظر دانشگاه است تهیه کرده و در اختیار دانشگاه قرار دهد.

کارگر ادامه داد: شهرداری یا این زمین را در کنار دانشگاه علامه و یا کنار پردیس شماره دو دانشگاه که در ضلع غربی استادیوم آزادی در منطقه 22 قرار دارد تامین کرده و به دانشگاه تحویل خواهد داد و پس از دریافت زمین فرایند تجمیع ادامه خواهد یافت .

وی ادامه داد: در حال حاضر دو دانشکده حقوق و علوم سیاسی و روانشناسی و علوم تربیتی در دهکده المپیک در حال فعالیت هستند و دانشکده مدیریت و حسابداری و دانشکده علوم اجتماعی نیز در حال ساخت است و به احتمال قوی دانشجویان مدیریت به دانشکده جدید در دانشگاه منتقل خواهند شد.

وی تاکید کرد: اگر نتوانیم تمام تجمیع دانشگاه را در محل فعلی دانشگاه انجام دهیم در نهایت شاید بتوانیم در دو پردیس المپیک و پردیس شماره دو تجمیع را انجام دهیم .

کارگر افزود: درحال حاضر دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه به پردیس شماره دو دانشگاه منتقل شده و به زودی ساخت ساختمان‌های آموزشی و اداری این دانشکده نیز آغاز خواهد شد.

کد خبر 2166417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha