۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۴۳

حجت الاسلام یونسی:

پهلوانان نمونه ورزشهای زورخانه ای سفیران صلح، آزادی، اخلاق و انسانیت هستند

پهلوانان نمونه ورزشهای زورخانه ای سفیران صلح، آزادی، اخلاق و انسانیت هستند

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مشاور و دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام گفت: پهلوانان ورزشهای زورخانه ای سفیران صلح، آزادی، اخلاق و انسانیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یونسی عصر جمعه در جریان برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی پهلوانی در سخنانی اظهار داشت: قهرمانان و پهلوانان عزیز، مهمانان گرامی و تماشاگران ورزش دوست لرستانی لازم می دانم به همه شما به خصوص مهمانانی که از کشورهای مختلف به ایران آمده اند خیرمقدم و خوشامد بگویم.

وی از ورزش پهلوانی به عنوان ورزشی اصیل و جوانمردانه یاد کرد و بیان داشت: جا دارد به همه کسانی که در این دوره از مسابقات شرکت کرده اند به خصوص ورزشکارانی که موفق به کسب مدال می شوند به طور ویژه از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران تبریک بگویم.

حجت الاسلام یونسی همچنین با تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این دوره از مسابقات جام جهانی کشتی پهلوانی در لرستان اظهار داشت: در این راستا از محسن مهرعلیزاده که نقش مهمی در جهانی کردن ورزش پهلوانی، علی دولتشاهی که عاشقانه و داوطلبانه حمایت مالی مسابقات را بر عهده گرفتند و محمدرضا طالقانی از پهلوانان محبوب و پیشکسوت کشورمان تشکر می کنم.

دستیار ویژه رئیس جمهوری یادآور شد: ورزشی که می تواند پیام آور ارزشهای انسانی و اسلامی باشد همین ورزش زورخانه ای و پهلوانی است و این موضوع باید مورد توجه ورزشکاران ایرانی به خصوص مهمانانی که از کشورهای خارجی آمده اند قرار گیرد.

حجت الاسلام یونسی با بیان اینکه این ورزش باستانی ایرانی یادآور تمدن ایرانیان در هزاران سال پیش است، افزود: ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی حامل ارزشهای انسانی و آسمانی هستند.

وی با یادآوری اینکه ایرانیان با این ورزش هم روح خود را تقویت و تربیت می کردند و هم جسم خود را، افزود: در این حوزه الگوهای پهلوانی و سمبل هایی چون حضرت علی(ع)، رستم، پوریای ولی و تختی وجود دارد.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام با بیان اینکه همه پهلوانان نمونه این ورزش سفیران صلح، آزادی، اخلاق و انسانیت هستند ابراز امیدواری کرد که با تلاش متولیان امر این مسابقات جهان هر سال بهتر، باشکوه تر و جهان شمول تر برگزار شود.

حجت الاسلام یونسی یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی ایران و همچنین رئیس جمهوری مصمم هستند که ورزشهای مختلف به خصوص ورزش باستانی و پهلوانی را ترویج دهند.

کد خبر 2166933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha