۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۵۵

آیت الله ملک حسینی:

اقامه سنت امام حسین(ع)به جامعه مصونیت می بخشد/ محرم بستری برای تزریق معنویت به جامعه

اقامه سنت امام حسین(ع)به جامعه مصونیت می بخشد/ محرم بستری برای تزریق معنویت به جامعه

یاسوج – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقامه سنت حسین بن علی و تبیین حماسه عاشورا به جامعه مصونیت می بخشد، گفت: ماه محرم بستر مناسبی برای هدایت جامعه و تزریق ایمان و معنویت به جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی پیش از ظهر سه شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ باحضور مبلغین ماه محرم و هیئات مذهبی، سنت امام حسین(ع) را در معرفی، مدح و عزای او دانست و اظهار داشت: اگر انسان بخواهد به رسالتش برای اقامه این سنت تلاش کند، باید ابتدا این سنت را در وجود خود احیا کرده و سپس آن را در جامعه ترویج کند.

وی بیان کرد: سنت حسین(ع) نه تنها تعالی اندیشه هاست بلکه برای آرامش تمامی اضطرابهای بشری است.

آیت الله ملک حسینی تاکید کرد: پیام امام حسین(ع) باید در زمینه اندیشه در جامعه تبیین شود تا کشتی نجاتی در طوفانها و تلاطم ها باشد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین(ع) امام عزت و افتخار و تجسم و نماد ایمان است، افزود: معرفی سید الشهدا، معرفی تمامی زیبایی ها و جلوه های جمال، جلال و کمال خداوند است.

وی با بیان اینکه معرفی حسین بن علی به جامعه مصونیت می بخشد، گفت: ماه محرم بستری مناسب برای هدایت جامعه و تزریق ایمان و معنویت به جامعه است.

آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: باید از این فرصت به خوبی برای آشنایی جامعه با قیام عاشورا و معرفی همه فضیلتها به جامعه استفاده کرد.

وی افزود: توحید، نبوت، امامت و بسیاری از فروع را می شود در عملکرد و زبان سید الشهدا دید و از مسیر سنت حسین(ع) اسلام را به جامعه شناساند.

وی بر ارتباط هرچه بیشتر مبلغین و طلاب با مردم تاکید کرد و اظهار داشت: باید جامعه هدف را شناخت و در پرتو ساز و کارهایی در جهت ابقای این سنت و انتقال آن به نسل های آینده تلاش کرد.

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: نهال معنویت باید به گونه ای کاشته شود که تا قیامت انسانها از ثمره آن بهره مند شوند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بدون شک آینده از آن حسین بن علی است و امام عصر(عج) به عنوان فرزند حسین(ع) خود را به بشریت معرفی می کند.

وی ایجاد ارتباط عاطفی بین انسانها و حسین(ع) را مسیری برای القای فضائل به بشریت دانست و گفت: اقامه سنت سید الشهدا(ع) فضایی برای حاکمیت قرآن و بستر نابودی کفرها، استکبارها و طغیانهاست.

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: باید از فرصت تبلیغ در ماه محرم برای انقلاب، حماسه سیاسی، اقتصادی و ایجاد روحیه استقلال و اقتدار در برابر دشمنان استفاده کرد.

وی تاکید کرد: در این زمینه نباید معکوس عمل کرد بلکه باید از مسیر امام حسین (ع) و اهداف او، انقلاب را معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: شناساندن راه امام حسین به جامعه، مردم را آماده پذیرش همه آرمانهای اصیل نظام می کند.

کد خبر 2169710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha