۱۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۴۴

هاشم زاده هریسی:

تعدد اعضاي شوراها به نفع کلانشهرها نبود/ متاسفانه در انجام کار جمعي و شورايي موفق نیستیم

تعدد اعضاي شوراها به نفع کلانشهرها  نبود/ متاسفانه در انجام کار جمعي و شورايي موفق نیستیم

تبریز – خبرگزاری مهر: نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري با ابراز تاسف از اینکه اعضای شورای شهر تبریز در کار جمعی و شورایی موفق نبوده اند، تصریح کرد: تعدد اعضای شوراها به نفع کلانشهرها نبوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشم هاشم زاده هريسي پیش از ظهر یکشنبه در نشستي با دکتر شهرام دبيري اسکويي رئيس شوراي شهر کلانشهر تبريز با تاکید بر اینکه اعضاي شوراي شهر تبریز به جاي اختلافات، اشتراکات را افزايش دهند، اظهار داشت: افزايش تعداد اعضاي شوراهاي شهر باعث حل مشکلات شهرها نمي شود و از سويي اداره شوراي شهر با اعضاي بيشتر بسيار مشکل مي شود و اين تعداد اعضا باعث ايجاد تداخل‌هاي زيادي بين شورا و شهرداري خواهد شد.

وي با بيان اينکه انحصارطلبي مي تواند شوراها به انحلال کشاند، افزود: اعضاي محترم شوراها در کلانشهرها بايستي از تعصب هاي جناحي و گروهي برحذر بوده و همه با هم در جهت پيشرفت شهرها تلاش کنند.

آيت الله هاشم زاده هريسي خاطرات تلخ تندروي دوره اول شوراي شهر ‏تهران را یادآور شد و گفت: شوراهاي شهرها بايد در تعامل سازنده و معقول با گروه ها و دور از جار وجنجال، به اولويت بندي ‏فرهنگي، اخلاقي، رفاهي و عمراني شهرها بپردازند و بيشتر با حس و حال اجتماعي کار کنند و به حل مسائلي بپردازند که مردم روزانه در زندگي خود با آنها ارتباط دارند.

وي با بيان اينکه مروري بر آزمون و خطاها و تجارب تلخ و شيرين دوره هاي گذشته شوراها براي اعضاي جديد ضروري است تا با استفاده از آن تجربيات در راستاي نهادينه کردن بيشتر تفکر شورايي تلاش كنند افزود: اعضاي محترم شورا در نظر داشته باشند که عملکرد آنها باعث شيرين کامي يا تلخکامي مردم خواهد شد.

آيت الله هاشم زاده هريسي با بيان اينکه افزايش تعداد اعضاي شوراهاي شهر بار مالي را براي شهرداري ها زياد مي کند، افزود: اين مشکل بخصوص براي شهرداري هاي شهرهاي کوچک حادتر خواهد بود و مشکل ديگر اين است که تعدد اعضا تنش ها را افزايش مي دهد.

وی از دیگر تبعات ازدیاد اعضای شورای شهر را عدم ایجاد هماهنگی میان شهرداري با مجموعه مطالبات و خواسته‌هاي اعضاي بيشتر شورا دانست و ادامه داد: اگر نفرات کم باشند شهرداری مي تواند ضمن اخذ مطالبات مردم از طرف اعضاي شورا ، نقطه بهينه‌اي را پيدا کرده و بر اساس آن عمل کند اما وقتي تعداد دو برابر مي‌شود پيداکردن آن نقطه بهينه خيلي سخت‌تر مي شود.

نماينده مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه اعضاي شوراها تلاش کنند به جاي اختلافات، اشتراکات را افزايش دهند، ادامه داد: متاسفانه در انجام کار جمعي و شورايي موفق نبوده ايم و نتوانسته ايم فرهنگ کار گروهي را در کشور بسط دهيم و بايد بگويم رضايت کامل از فعاليت شوراهاي شهر در کشور وجود ندارد.

آيت الله هاشم زاده هريسي با بيان اينکه وزارت کشور حکم شهردار تبريز را بزودي ابلاغ مي کند، افزود: در اين خصوص با وزارت کشور و جناب آقاي دکتر جبارزاده استاندار جديد آذربايجان شرقي صحبت کرده ام.

 

کد خبر 2173081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha