۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۵۹

حجت الاسلام میرعمادی:

نهضت امام حسین(ع) برای ترویج خوبی ها بود/ ولایت مداری از پیام های قیام عاشورا

نهضت امام حسین(ع) برای ترویج خوبی ها بود/ ولایت مداری از پیام های قیام عاشورا

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: نهضت امام حسین(ع) برای ترویج خوبی ها بود به طوریکه امام حسین(ع) فرمودند که یکی از اهداف ایشان در قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر سه شنبه در جمع هیئات عزاداری دانش آموزی لرستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: عاشورا مکتب انسان سازی است به طوریکه امام حسین(ع) در عاشورا مکتبی را به وجود آوردند که همه بشریت در همه زمانها از این مکتب درسهایی را فرا می گیرند.

وی با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) مبنی بر اینکه نهضت و قیام عاشورا برای همه بشریت یک اسوه و الگو است، افزود: عاشورا اهداف، پیامها، درسها و عبرتهایی دارد.

قیام عاشورا برای احیای ارزشهای ناب و اصیل اسلامی بود

حجت الاسلام میرعمادی هدف از قیام خونین عاشورا را زنده کردن اسلام و ارزشهای اسلامی دانست و بیان داشت: زمانیکه پیامبر گرامی اسلام(ص) مبعوث شدند ارزشهای الهی مانند ایمان،اخلاق، تقوا، امر به معروف و نهی از منکرو... را زنده کردند و امام حسین(ع) نیز قیام کرد تا این ارزشها زنده بماند.

وی با بیان اینکه کاری که پیامبر اسلام(ص) انجام دادند را امام حسین(ع) تثبیت کردند، افزود: قیام عاشورا برای احیای اسلام و ارزشهای ناب و اصیل اسلامی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد هدف امام حسین(ع) از نهضت عاشورا را نجات دادن جامعه از جهل، نادانی، ظلم و ستم عنوان کرد و افزود: شعار امام حسین(ع) "هیهات من الذلة" بود یعنی اینکه ما هرگز زیر بار زور نمی رویم.

پیام قیام امام حسین(ع) آزادگی و کرامت انسانی بود

حجت الاسلام میرعمادی عنوان کرد: قیام امام حسین(ع) برای این بود که جامعه تربیت دینی شده، دین در ابعاد مختلف جامعه حاکم و مردم با تربیت دینی بزرگ شوند.

وی پیام قیام امام حسین(ع) را آزادگی، حرّیت،عزت نفس و کرامت انسانی دانست و افزود: پیام امام حسین(ع) این بود که هرگز زیر بار ذلت نروید و این سیره همه انبیاء و امامان ما بوده است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه درسهایی که ما از عاشورا می توانیم بگیریم فراوان بوده که بارزترین آنها درس معرفت و محبت است، ادامه داد: مهم ترین درسی که از عاشورا می گیریم درس معرفت به خدای متعال، به قرآن، به دستورات دین، نسبت به پیامبر و ولایت است.

وی با یادآوری اینکه امام حسین(ع) به ما درس معرفت داد و مکتب عاشورا مکتب معرفت است، افزود: بسیاری از علما و بزرگان در مکتب عاشورا زانو زدند و معرفت آموختند.

ولایت محوری از پیام های مهم عاشورا

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: در کربلا رسم بر این بود که هر کس می خواست عزم میدان کند ابتدا از امام حسین(ع) کسب اجازه می کرد، این کار برای این است که می خواستند به ما یاد دهند هر کاری می خواهید انجام دهید باید بر محور ولایت باشد و اگر بر محور ولایت نباشد آن کار ارزشی ندارد حتی اگر جهاد در راه خدا باشد.

حجت الاسلام میرعمادی خطاب به دانش آموزان حاضر در این مراسم گفت: شما در فطرت پاک خود به سر می برید، پس تلاش خود را انجام دهید که از امام حسین(ع) کسب معرفت کنید چرا که راه کسب معرفت آشنایی با مکتب عاشورا است.

وی با بیان اینکه عاشورا حادثه ماندگار تاریخ است افزود: در روایت آمده که اول دین معرفت خدا و آخر دین هم معرفت خداست.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر ضرورت شناخت خدا و ولی خداوند، افزود: اگر رهبر زمان خود را خوب بشناسیم به دستورات او عمل می کنیم که این امر در گرو کسب معرفت است.

همه دین در محبت خدا خلاصه شده است

حجت الاسلام میرعمادی درس دیگر نهضت امام حسین(ع) را محبت به خدا، رسول خدا، اهل بیت و رهبری دانست و گفت: همه دین در محبت خدا خلاصه شده است.

وی ادامه داد: عزاداری های ما نوعی اظهار محبت به اهل بیت(ع) است و اینکه زن و مرد، پیر و جوان در ماه محرم در مراسم های عزاداری شرکت می کنند برای ابراز محبت به امام حسین(ع)است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با یادآوری اینکه هر قدر ما به امام حسین(ع) محبت و معرفت داریم به همان مقدار به خداوند نزدیکتریم، افزود: امام حسین(ع) به ما درس خوشبختی و سعادت دادند که چگونه خوشبخت شویم.

حجت الاسلام میرعمادی از کربلا به عنوان سرزمین عشق یاد کرد و گفت: نهضت امام حسین(ع) برای ترویج خوبی ها بود به طوریکه امام حسین(ع) بارها فرمودند که یکی از اهداف ایشان در قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

کد خبر 2174814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha