۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۹:۰۷

«راز ماندگاری» از زبان قهرمانان ورزشی کتاب شد

«راز ماندگاری» از زبان قهرمانان ورزشی کتاب شد

کتاب «راز ماندگاری» به زودی و به مناسبت بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت ورزش و جوانان چاپ و رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «راز ماندگاری» شامل خاطرات قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی در مسابقات بین المللی است که با توجه به مواردی چون اتکال به خداوند و معصومین برای کسب موفقیت ورزشی، مراعات فتوت و جوانمردی در رقابت، روحیه مردمی و نوع دوستی ورزشکاران، همکاری و هم یاری ورزشکاران در مشکلات، مراعات اخلاق اسلامی، ادب و متانت در مسابقات، مراعات گذشت و صعه صدر در میادین ورزشی، تکریم حریف در میادین ورزشی و عرصه زندگی اجتماعی، فرهنگ تقدیر و سپاسگزاری از مربیان ورزشی، شادی بخشی و نشاط آفرینی مطلوب ورزشی در جامعه گردآوری و تدوین شده است.

جلد اول این کتاب شامل 167 خاطره فرهنگی از ورزشکاران پیش از این منتشر شده بود و جلد دوم نیز به مناسبت بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در آینده ای نزدیک منتشر و رونمایی می‌شود. این کتاب در ادارات کل استان‌ها و شهرستان‌های وزارت ورزش و جوانان و همچنین مراکز ورزشی علاقه‌مند برای توزیع میان ورزشکاران و ورزش دوستان توزیع می‌شود.

خبر دیگر از هفته کتاب اینکه، کتاب «انقلاب مصر» نوشته سیدهادی خسروشاهی از سوی انتشارات بین‌المللی الهدی اوایل آذرماه رونمایی می‌شود. یکی از برنامه های این موسسه انتشاراتی به مناسبت هفته کتاب، رونمایی از کتاب «چهار عنصر بیدل» سید ضیاءالدین شفیعی بود که پیش از آغاز این رویداد و در تاریخ 12 آبان با حضور فرهیختگان و اساتید فرهنگی كشورهای افغانستان و تاجیكستان در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. این مرکز همچنین کتابی به نام «انقلاب مصر» نوشته سیدهادی خسروشاهی را روانه بازار کتاب کرده که این اثر نیز اوایل آذرماه رونمایی خواهد شد.

رونمایی كتاب عربی «اسلامی بودن قدرت و انسانی بودن سیاستمداران از دیدگاه امام خمینی (ره)» با عنوان «اسلمه السلطه و انسنه الساسه فی فكر امام خمینی (ره)»، حضور در سی و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب كویت به نمایندگی از ناشران ایرانی از تاریخ 29 آبان تا 9 آذر ماه، بررسی كیفی و محتوایی ترجمه 71 عنوان كتاب به زبان های گوناگون در شورای كتاب مركز ساماندهی ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ارسال تاییدیه نهایی برای چاپ آن ها از سوی رایزنی های فرهنگی در شش ماهه دوم سال، پایان تدوین «اصطلاح نامه تخصصی فرهنگی» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر اساس نمایه سازی بیش از 14 هزار مقاله و گزارش فرهنگی و مستندسازی حدود سه هزار و 600 كلیدواژه بر پایه اصطلاح نامه های معتبر تخصصی، ارسال فراخوانی برای تمامی نمایندگی ها و رایزنی های فرهنگی ایران در خارج از كشور از سوی معاونت بین الملل سازمان درباره پیشنهاد اجرای برنامه های هفته كتاب چون مسابقات كتابخوانی، نقد و بررسی كتاب و دیگر برنامه های فرهنگی در این ایام از جمله فعالیت ها و اقدامات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و انتشارات بین المللی الهدی در این حوزه بوده است.

همچنین در هفته کتاب، قصه گویی در 12 مدرسه تهران به اجرا درمی‌آید. یکی از مهمترین برنامه‌های دفتر مطالعات، برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی اجرای قصه‌گویی در 12 مدرسه شهر تهران است. ناهید مهدوی نویسنده و کارشناس و مجری برنامه قصه گویی در مدارس شهر تهران در این باره گفت: این برنامه با هدف ایجاد انگیزه برای کتابخوانی با قصه و بازیهای سنتی ایرانی اجرا می‌شود و ما کودکان و نوجوانان را به صورت غیرمستفیم با کتابخوانی آشنا می‌کنیم.

وی با اشاره به موفقیت این طرح در سال های گذشته، اظهار کرد: مدت هاست با این شیوه در مدارس برنامه اجرا می‌کنم و مهارت‌های زندگی را با قصه و بازی به کودکان آموزش می‌دهم و از آنجایی که مطالعه نیز یکی از مهارت‌های زندگی است، این عادت را در کنار مولفه‌های مثبت دیگری چون اعتماد به نفس، غلبه بر ترس و ... به آن ها یادآوری می‌کنم.

مهدوی یکی از برنامه‌های دیگر خود را در این زمینه، آموزش مربیان و مادران دانست و اظهار کرد: به اعتقاد من مادران و مربیان در رشد و تفکر کودکان بسیار اثرگذار هستند و از این رو اگر بخواهیم عادت به مطالعه را در کودکان گسترش دهیم باید به سراغ مادران برویم.

نابر این خبر، اجرای قصه گویی در 12 مدرسه تهران طرحی است که به همت ناهید مهدوی و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر سال برگزار و ضمن آن کتاب‌هایی به صورت رایگان درباره مهارت‌های زندگی، آموزش مربیان و مادران، بازی های سنتی ایرانی و ... اهدا می‌شود.

این برنامه در کنار برگزاری دومین همایش نویسندگان ایران، تبلیغ چهره به چهره كتاب: آشنایی با شاعران و نویسندگان،‌ تصویرگران و آثارشان (با حضور برگزیدگان كتاب فصل و كتاب سال جمهوری اسلامی ایران در حوزه كودك و نوجوان)، برگزاری مسابقه كتاب خوانی با عنوان «عاشورای حسینی» در بین كاركنان ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازدید از خبرگزاری كتاب (ایبنا) برای دانش آموزان مقطع راهنمایی، كارگاه آموزشی در حوزه های شیوه مطالعه، خاطره نویسی، درك داستان و نقد ادبی از جمله برنامه های دفتر مطالعات، برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی به مناسبت بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.

بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 2175591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha