۱ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵

نوشادی به مهر خبر داد:

برگزاری مراسمات اربعین حسینی در بیش از یک هزار نقطه استان بوشهر/ مسیر حرکت کاروان‌های عزاداری

برگزاری مراسمات اربعین حسینی در بیش از یک هزار نقطه استان بوشهر/ مسیر حرکت کاروان‌های عزاداری

بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس شورای هیئات مذهبی استان بوشهر گفت: مراسمات اربعین حسینی در بیش از یک هزار نقطه استان بوشهر برگزار می‌شود.

نوشاد نوشادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای ماه محرم شاهد برگزاری برنامه‌های بسیارخوبی به همین مناسبت در استان بوشهر بودیم و این مراسمات در روزهای تاسوعا و عاشورا به اوج خود رسید و هیئت‌های مذهبی، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها در برگزاری این برنامه‌ها مشارکت داشتند.

وی اضافه کرد: این برنامه‌های تا به امروز نیز در نقاط مختلف استان تداوم داشته است و در روز اربعین نیز مراسمات اربعین حسینی در بیش از یک هزار نقطه استان بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان بوشهر ادامه داد: تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی نیز در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود و ساعت 9 صبح روز اربعین در شهر برازجان تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی برگزار خواهد شد.

وی به برخی از مراسمات روز اربعین در مرکز استان اشاره کرد و افزود: مراسمات مختلفی در نقاط مختلف شهر برگزار می شود که می‌توان به برگزاری مراسم در حسینه ثارالله(ع) بوشهر اشاره کرد.

حرکت کاروان‌های عزاداری بوشهر در روز اربعین

نوشادی همچنین به حرکت کاروان‌های عزاداری در این روز اشاره کرد و بیان داشت: مراسم روز اربعین از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه از میدان رئیسعلی دلواری شروع شده و با قرائت زیارت اربعین در کارگاه ساخت ضریح خیمه گاه حضرت اباالفضل (ع) ادامه می‌یابد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان بوشهر با اشاره به دیگر برنامه‌های این روز، خاطرنشان ساخت: در ادامه مراسمات روز اربعین و با حضور عزاداران حسینی، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار می‌شود.

وی با تقدیر از حضور گسترده مرد استان بوشهر در برنامه‌های مختلف ماه محرم و صفر، گفت: مردم استان بوشهر هموراه در اینگونه مراسماتپیشتاز هستند و حضوری گسترده و پرشور در اینگونه مراسمات دارند.

کد خبر 2200532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha