۱۴ دی ۱۳۹۲، ۲۲:۰۰

صفایی خبر داد:

پایان مطالعات راه آهن بوشهر – بندر امام خمینی/ آغاز مطالعات راه آهن بوشهر - بندرعباس

پایان مطالعات راه آهن بوشهر – بندر امام خمینی/ آغاز مطالعات راه آهن بوشهر - بندرعباس

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از اتمام مطالعات پروژه راه آهن بوشهر – بندر امام خبر داد.

به گارش خبرگزاری مهر، علیرضا صفایی از اتمام مطالعات پروژه راه آهن بوشهر – بندر امام خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون این پروژه در حال مقدمات کار جهت عملیات اجرایی است.

وی گفت: در راستای سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی برای اتصال خطوط ریلی شمال و جنوب کشور – مسیر راه آهن شیراز به سمت بوشهر و از بوشهر به بندر امام خمینی (ره)در استان خوزستان که مطالعات آن توسط اداره کل راه و شهرسازی شروع شده بود، هم اکنون به پایان رسیده است.

آغاز  فاز مطالعه راه آهن بوشهر بندرعباس

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از آغاز مطالعات فاز مطالعه راه آهن بوشهر بندرعباس خبر داد و افزود: طبق مباحث مطرح شده مقرر شده مسیر راه آهن بوشهر به بندرعباس با هدف تسریع در سیستم حمل و نقل با توجه به تمرکز منابع نفت و گاز و همچنین اتصال کریدور جنوبی استان به کریدور شمالی مورد مطالعه و اجرا قرار گیرد.

وی همچنین اضافه کرد:  تخصیص اعتبار در بودجه سال 92 برای اجرایی کردن این پروژه‌ها و تعریف در ردیف بودجه‌ای سال 93 از جمله اقدامات صورت گرفته است.

صفایی گفت: نگاه ویژ‌ه‌ای به بحث اقتصاد و مهندسی ارزش و همچنین نرخ بازده سرمایه‌گذاری داشته‌ایم و مدل قراردادهای فایناس و حمایت‌های وزارت متبوعه برای اجرایی شدن مدنظر است.
 

کد خبر 2207787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha